رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 11 خبر


  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 25 April

نوروز هم مانند بسیاری از مناسبت های دیگر سهمی در فیلم های سینمای ایران داشته که البته نسبت به بسیاری از ایام دیگر این نقش پررنگ تر بوده است و فیلمسازان به فراخور داستانشان به روزهای آغازین سال جدید پرداخته اند. این پرداخت یا در حد تقارن زمان روایت داستان با نوروز بوده و یا […]

نوروز هم مانند بسیاری از مناسبت های دیگر سهمی در فیلم های سینمای ایران داشته که البته نسبت به بسیاری از ایام دیگر این نقش پررنگ تر بوده است و فیلمسازان به فراخور داستانشان به روزهای آغازین سال جدید پرداخته اند. این پرداخت یا در حد تقارن زمان روایت داستان با نوروز بوده و یا بستر اصلی فیلمنامه بوده است.

به نظر بسیاری از کارشناسان سینما این فیلم از شاخص ترین آثار سینمای ایران است که آداب و رسوم تحویل سال را به درستی به تصویر کشیده است. از نشستن کنار سفره هفت سین تا خواندن دعای تحویل سال نو و شلیک توپ که با اشراف علی حاتمی به آداب و رسوم کشورمان روایت می شود.

توپ تحویل سال در فیلم «کمال‌الملک» به کارگردانی علی حاتمی به صدا در می‌آید و با خواندن دعای تحویل سال توسط ناصر‌الدین‌ شاه که نقش آن راعزت‌الله انتظامی بازی می‌کند، حلول سال ۱۳۱۳ اعلام می‌شود.

 

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار