رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

نگار جواهریان بازیگر فیلم «نگار» معتقد است که جشنواره جهانی فیلم فجر با گذشت زمان بهبود یافته است و سال به سال بهتر خواهد شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، نگار جواهریان درباره شرایط آماده سازی و مراحل کار گفت:  افراد زیادی برای برگزاری […]

نگار جواهریان بازیگر فیلم «نگار» معتقد است که جشنواره جهانی فیلم فجر با گذشت زمان بهبود یافته است و سال به سال بهتر خواهد شد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، نگار جواهریان درباره شرایط آماده سازی و مراحل کار گفت:  افراد زیادی برای برگزاری هرچه بهتر این رویداد تلاش کرده اند و این موضوع بسیار ارزشمند است. این جشنواره فقط برای سینماگران جذابیت ندارد بلکه مردم هم از آن لذت خواهند برد. جشنواره جهانی فیلم فجر یک جشن بسیار مهم و حرفه ای است. سه سال است که جشنواره بین المللی از بخش داخلی یا همان ملی جدا شده است؛ بخصوص در دو سال اخیر مدیریت جشنواره جهانی را خود سینماگران بر عهده گرفتند و حمایت دولت هم تا امروز خوب بوده است.

وی درباره ضرورت شکل گیری جشنواره جهانی نیز بیان کرد: جشنواره جهانی نیاز به زمان دارد. قطعا با گذر زمان جشنواره به ایده ال های پیش بینی شده نزدیک می شود. هر پروژه ای در ابتدا نقص هایى دارد که با گذر زمان بهبود خواهد یافت. ما عموما افرادی هستیم که وقتی به چیزی عادت می کنیم برایمان سخت است که از آن جدا شویم و رهایش کنیم اما دلایل فراوانی برای جدایی بخش بین الملل از قسمت داخلی وجود دارد که یکی از دلایل آن زمان برگزاری بخش ملی جشنواره فجر بود که با جشنواره مهمی مانند جشنواره فیلم برلین تداخل داشت. اما درباره ضرورت استقلال جشنواره جهانی فجر در ایران باید بگویم که حتماً نیازمند چنین رویدادی هستیم؛ امروز در اکثر جاهاى دنیا ایران را با سینمایش به یاد مى آورند و به آن احترام می گذارند. پس چرا نباید چنین جشنواره ای داشته باشیم؟ خیلی با ارزش است کشوری مانند ایران که سینمای شناخته شده ای دارد، فستیوال جهانى معتبری داشته باشد. ضمناً چنین جشنواره اى می تواند جایگاه ایران را در دنیا به لحاظ اجتماعی و سیاسی تغییر دهد.

وی درباره عملکرد جشنواره در سال های گذشته نیز گفت: رضا میرکریمی گزارش ویژه ای را در خصوص عملکرد جشنواره بین المللی در دو سال اخیر ارائه داده که شامل توضیحاتی مفصل درباره جایگاه جشنواره جهانی است. پیش تر عده ای معتقد بودند که نباید جشنواره جهانی از بخش ملی جدا می شد. آقای میر کریمی با مهر و دوستی بسیار زیادی به دوستان سینماگر مسائل را توضیح دادند. باز هم می گویم که جشنواره جهانی نیاز به زمان دارد تا جایگاه خود را پیدا کند. باید منتظر باشیم و ببینیم که در روزهای آتی چه اتفاقاتی رخ می دهد. مهمان های ویژه ای در جشنواره حضور پیدا خواهند کرد. آنها برای سینما آمده اند و تمام برنامه ریزی ها در حوزه فرهنگ و سینما برای آنها صورت گرفته است.  تعداد افرادی که همراه جشنواره هستند و برایش زحمت مى کشند نیز نسبت به سال های گذشته افزایش یافته است. بسیاری از سینماگران امسال درگیر این جشنواره هستند و بر آن تاثیر می گذارند. از این جهت فکر مى کنم مى توانیم به این جشنواره دل ببندیم.

آدرس سایت رسمی جشنواره جهانی Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Film@Fajriff.com است.

سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، ۸-۱ اردیبهشت ۱۳۹۶(۲۱ تا ۲۸ آوریل ۲۰۱۷) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار