رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April

شهرام مکری کارگردان جوان و مطرح سینمای ایران در یادداشتی پیرامون فیلم «ستاره نجواگر» به این فیلم محصول کشور ژاپن پرداخته است. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، متن کامل این یادداشت را در ادامه می توانید بخوانید: شیون سونو برای فیلم دوستان ایرانی با […]

شهرام مکری کارگردان جوان و مطرح سینمای ایران در یادداشتی پیرامون فیلم «ستاره نجواگر» به این فیلم محصول کشور ژاپن پرداخته است.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، متن کامل این یادداشت را در ادامه می توانید بخوانید:

شیون سونو برای فیلم دوستان ایرانی با فیلم love exposure محصول سال ٢٠٠٨ شناخته می شود که سرآغازی بر سه گانه مشهور اوست که با cold fish2010 و guilty of romance2011 ادامه پیداکرد. اما مخاطب بازار دی وی دی فیلم های ژاپنی در ایران احتمالا او را با دو فیلم suicide club2001 و why don’t you play in hell 2013 می شناسد. اتفاقا این دو فیلم تصویراشنای سینمای سونو را به خوبی در خود دارد.

داستانهایی درباره نوجوانان و جوانان رانده شده از اجتماع که درگیر مشکلاتی مجرمانه می شوند و تصویرسازی هایی پر از خشونت گراف کیی که مستقیما از انیمه ها و کتاب های مصور ژاپنی الهام گرفته اند. اما فیلم the whispering star به عنوان ششمین فیلم کی فیلم ساز تنها درسال ٢٠١۵ خود رکورد منحصر به فردی است. دراین سال سونو با ساخت شش فیلم پی درپی که دو تای آن را برای تلویزیون ساخت خود را تبدیل به کیی از شلوغ ترین کارگردان های جهان کرد.

تر یکب این رفتار ماکسیمال و فیلمی که با فضاسازی های مینی مالیستی برای داستانی پررمز و راز، تر یکبی از سینمای تارکوفسکی و داستان های مصور ژاپنی می سازد، دیدنی است. فیلم برای ما تصویری از آینده ثبت میک ند که در آن بشر در حال انقراض است و همه چیز از اشارتی به معضلات اجتماعی چون زندگی در خانه هایی که درفوکوشیما دچار فاجعه هسته ای شدند تا شوخی های مختلف با ژانرهای سینمایی علمی تخیلی دیده می شود.تماشای این فیلم به خوبی نشان می دهد که چرا سونو را خون تازه سینمای ژاپن می دانند. آن را به عنوان تجربه ای متفاوت از دست ندهید.

آدرس سایت رسمی جشنواره جهانی Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Film@Fajriff.com است.

سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، ۸-۱ اردیبهشت ۱۳۹۶(۲۱ تا ۲۸ آوریل ۲۰۱۷) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار