رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

کمپانی «دریم لب» به مدیریت نسرین میرشب، ۵ فیلم را در بازار هفتادمین جشنواره فیلم کن عرضه خواهد کرد. فیلم‌های «رگ خواب» به کارگردانی حمید نعمت‌الله، «اسرافیل» ساخته آیدا پناهنده، «تابستان داغ» از ابراهمیم ایرج‌زاد، «یک کامیون غروب» ساخته ابوالفضل صفاری و «ماکی» از نغمه شیرخان، پنج فیلمی هستند که از سوی کمپانی «دریم لب» […]

کمپانی «دریم لب» به مدیریت نسرین میرشب، ۵ فیلم را در بازار هفتادمین جشنواره فیلم کن عرضه خواهد کرد.

فیلم‌های «رگ خواب» به کارگردانی حمید نعمت‌الله، «اسرافیل» ساخته آیدا پناهنده، «تابستان داغ» از ابراهمیم ایرج‌زاد، «یک کامیون غروب» ساخته ابوالفضل صفاری و «ماکی» از نغمه شیرخان، پنج فیلمی هستند که از سوی کمپانی «دریم لب» در بخش بازار هفتادمین جشنواره بین‌االمللی فیلم کن به خریداران بین‌المللی عرضه می‌شود.

فیلم «رگ خواب» یکی از فیلم‌های حاضر در بخش رقابتی سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر بود. این فیلم که جدیدترین ساخته حمید نعمت‌الله بعد از «آرایش غلیظ» است با لیلا حاتمی، کورش تهامی، الهام کردا و حمیدرضا آذرنگ، روایتگر داستان زنی است که در برخورد با دیگران دچار اضمحلال می‌شود.

«رگ خواب» در جشنواره سی‌وپنجم فجر سه جایزه از جمله سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اصلی زن (لیلا حاتمی) را دریافت کرد.

فیلم «اسرافیل» به کارگردانی آیدا پناهنده نیز یکی دیگر از فیلم‌های پذیرفته شده در بخش مسابقه‌ی جشنواره فجر سال گذشته بود.

این فیلم  درامی درباره چالش‌ها و نیازهای عاطفی و روابط انسانی است و در خلاصه داستان آن آمده است: «مردی که ماهی را دوست داشت بازگشته است. دختری که بهروز را دوست دارد باز می‌گردد. مرده‌گان زنده می‌شوند.»

هدیه تهرانی، پژمان بازغی،مریلا زارعی، هدی زین العابدین، پوریا رحیمی سام ، سهیلا رضوی،علی عمرانی، سودابه جعفرزاده،علی شیدایی‌فر، فریماه حسینی‌پور و یوسف بختیاری بازیگران «اسرافیل» هستند که به تهیه‌کنندگی مستانه مهاجر ساخته شده است.

«تابستان داغ» اولین فیلم بلند سینمایی ابراهیم ایرج‌زاد نیز یکی از فیلم حاضر در بخش رقابتی جشنواره فجر بود که در ۱۳ بخش نامزد کسب جایزه از این رویداد سینمایی بود و در نهایت سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری و تدوین را دریافت کرد.

علی مصفا، پریناز ایزدیار، مینا ساداتی، یسنا میرطهماسب و صابر ابر بازیگران اصلی این فیلم هستند و لیلی فرهادپور، بهاره ریاحی، سیاوش چراغی پور، رویا بختیاری از دیگر بازیگران به شمار می‌روند.

فیلم «یک کامیون غروب» که با نام «بی‌سایه» نیز شناخته می‌شود، ساخته ابوالفضل صفاری، محصول مشترک سینمای ایران و آلمان است که اولین نمایش خود را در بخش بازار سی‌وپنجمین جشنواره جهانی فجر تجربه کرد و حالا برای عرضه به خریدران خارجی در بازار کن عرضه می‌شود. این فیلم با بازی پژمان بازغی، روشنک گرامی، نادر فلاح و سامان صفاری، منظر لشگری حسینی ، امیررضا وزیری ، خسرو بامداد و مسعود مهرگاندرایبره، استان خانواده‌ای را روایت می‌کند که در محل زندکی خود که شبیه کاروانسرا است پذیرای گردشگران هستند اما با ورود یک گروه موسیقی زیرزمینی به آنجا که یک زن ناشناس هم همراه آن‌هاست و با فشاری که برای تخلیه آن محل مواجه هستند، درگیر ماجراهایی می‌شوند.

اما فیلم «ماکی» ساخته نغمه شیرخان نیز برای اولین بار در بازار جشنواره کن رونمایی می‌شود. این فیلم که محصول مشترک سینمای آمریکا وژاپن است؛ روایت داستانی علاشقانه در قلب نیویورک است و تمامی بازیگران آن نیز خارجی هستند.

هفتادمین جشنواره فیلم کن از تاریخ ۱۷ تا ۲۸ می (۲۸ اردیبهشت تا ۷ خرداد) در فرانسه برگزار می‌شود.

قطعا کمپانی‌ها و پخش‌کنندگان ایرانی دیگر نیز فیلم‌های مختلفی را در بازار کن عرضه می‌کنند که خبرنگار ایسنا،پیگیر تماس با پخش‌کنندگان مختلف برای اعلام نام اسامی این فیلم‌هاست.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار