رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 11 خبر


  • یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
  • الأحد ۹ ذو الحجة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 16 June

۹۱۴۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۵ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

پوران درخشنده «هیس! پسرها فریاد نمی‌زنند» را می‌سازد

پوران درخشنده مشغول نگارش فیلمنامه «هیس پسرها فریاد نمی‌زنند!» است و قرار است آن را برای به سی و ششمین جشنواره فیلم فجر برساند.  به نقل از مشاور رسانه‌ای فیلم «زیر سقف دودی»، پوران درخشنده کارگردان سینما در خصوص آخرین وضعیت اکران این فیلم گفت: این فیلم عید فطر اکران خواهد شد. فیلم سینمایی «زیر سقف […]


پس از موفقیت در جشنواره تئاتر دانشگاهی

اجرای نمایش محیطی «نرگس» تا پایان اردیبهشت

نمایش محیطی «نرگس» کاری از گروه تئاتر کاریز روایتی از اتفاقاتی است که تماشاگر نیز در آن همراه و دخیل می‌شود. حسین توازنی‌زاده که سال گذشته برای نمایش «پروانه» موفق به کسب تندیس بهترین طرح و ایده اجرایی از سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شد، امسال با اجرای نمایش «نرگس» در بخش تجربه‌های اجرای بیستمین جشنواره […]


«مالاریا» اوایل پاییز اکران می‌شود

فیلم سینمایی «مالاریا» به نویسندگی و کارگردانی پرویز شهبازی،‌ اوایل پاییز اکران خود را آغاز می‌کند. به نقل از روابط عمومی فیلم «مالاریا»،‌ این فیلم که تا کنون در چند جشنواره خارجی حضور پیدا کرده و موفقیت‌هایی به دست آورده است‌، در سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد. گفتنی است؛ در فیلم سینمایی «مالاریا» بازیگرانی چون […]


رونمایی از تیزر ویلایی‌ها با صدای رضا رهگذر + ویدیو

تازه‌ترین تیزر فیلم سینمایی «ویلایی‌ها» به کارگردانی منیره قیدی رونمایی شد.  به نقل از روابط عمومی فیلم «ویلایی‌ها»، جدیدترین تیزر این فیلم با صدای رضا رهگذر (گوینده قصه‌های ظهر جمعه از رادیو) رونمایی شد. اکران این فیلم هم‌اکنون در سینماهای کشور ادامه دارد. ویلایی‌ها فیلمی به کارگردانی منیر قیدی، نویسندگی منیر قیدی و ارسلان امیری و […]


جشنواره کن ۲۰۱۷ فردا افتتاح می‌شود

جشنواره فیلم کن در حالی فردا (۱۷ ماه می) دوره هفتادم خود را کلید می‌زند که گروه‌های مختلف متشکل از چهره‌های هنری به داوری بخش‌های متعدد این جشنواره می‌پردازند. به نقل از سایت جشنواره کن، یک روز مانده به کلید خوردن هفتادمین دوره جشنواره فیلم کن، سایت این جشنواره اقدام به انتشار فهرست داوران بخش‌های مختلف […]


«بیست و یک روز بعد» مهرماه اکران می‌شود

محمدرضا خردمندان از اکران فیلم سینمایی «بیست و یک روز بعد» در مهرماه و ارایه نسخه ای از آن به جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان اصفهان گفت. محمدرضا خردمندان کارگردان «بیست و یک رو بعد» که در سی و پنجمین جشنواره ملی فیلم فجر هم حضور داشت درباره زمان اکران این فیلم سینمایی گفت: طبق […]


ضبط بخش‌های هوایی سریال «پرواز در ارتفاع صفر»

ضبط و تصویربرداری سریال «پرواز در ارتفاع صفر» در روزهای پایانی قرار دارد و در یک پایگاه هوایی در اصفهان پیگیری می شود. سریال «پرواز در ارتفاع صفر» این روزها در اصفهان در حال تصویربرداری است و عبدالحسن برزیده در حال کارگردانی آخرین صحنه های این مجموعه است. عوامل این سریال به تهیه کنندگی محمد […]


تدارک برای اکران در تابستان

پروانه نمایش «مرداد» صادر شد

پروانه نمایش فیلم سینمایی «مرداد» ساخته بهمن کامیار صادر شد. در حال حاضر صاحبان این فیلم مشغول برنامه ریزی برای اکران «مرداد» در تابستان هستند. این فیلم اثری اجتماعی است که داستان آن روایتگر زندگی یک زوج جوان به نام‌های امیر و رویا است که پس از سال‌ها زندگی دچار مشکلات و اختلافاتی می‌شوند و […]


دعوت خانه سینما از مردم برای حضور پرشور در انتخابات

خانه سینما طی بیانیه ای از عموم هموطنان دعوت کرد تا در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا شرکت کنند. خانه سینما طی بیانیه ای از عموم هموطنان و به ویژه هنرمندان عرصه سینما دعوت کرد تا در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا شرکت کنند. متن این بیانیه […]


از سه‌شنبه در تالار مولوی

«روزی می‌بایست می‌مرد» با طرحی نو از «مکبث» به صحنه می‌رود

«روزی می‌بایست می‌مرد»، با دراماتورژی احسان زیورعالم و با بهره‌گیری از شخصیت‌های اصلی نمایشنامه مکبث نوشته ویلیام شکسپیر بر اساس درک موسیقی و رابطه پیچیده‌اش با تکنیک‌های بیانی و بدنی بازیگر برای اجرا آماده‌شده است. فریبا طالبی، ایرج تدین، تارا هجرت، نگار سلحشور، فاطمه سوهانی، نغمه گرجیان منش، سالار صمدیان، فهیمه قنبری، نیکی ابراهیم شاه، […]


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

«در انتهای شب» به چه می‌رسیم؟

یکی از مسائلی که سریال‌های ساخته شده در مدیوم‌های مختلف طی چهل سال اخیر با آن دست به گریبان بوده و مخاطب عام نیز به آن اذعان دارد، شروع خوب و پایان‌های ضعیف است. موضوع وقتی جذاب‌تر می‌شود که به حافظه تاریخی خود رجوع کرده و نمونه‌های مختلف را به یاد بیاوریم. تقریبا همگی آنها نیز به جز چند استثنا، این مساله را تایید می‌کنند. اما در یکی دو سال اخیر و با رشد تولید سریال در پلتفرم‌ها، این موضوع کمرنگ‌تر شده و کمتر شاهد این نمودار سینوسی در سریال‌ها هستیم که نمونه آن را به تازگی در سریال افعی تهران شاهد بوده‌ایم. سریال «در انتهای شب» ساخته آیدا پناهنده دیگر نمونه درخشان در این باب است که از قسمت اول تا چهارم، سیر صعودی کرده و اگر با همین شیب به سمت قسمت‌‌های بعدی برود، شاهد اتفاقی تقریبا نادر در بحث سریال خواهیم بود. پناهنده که فیلمنامه نخستین سریال خود را همراه با ارسلان امیری نوشته، ملودرامی کلاسیک خلق کرده که براساس خانواده‌ای کوچک از طبقه متوسط جامعه شکل گرفته است. از جنس آدم‌هایی که مخاطب در اطراف خود نمونه‌های مشابه آن را دیده و در گام نخست با آن همذات‌پنداری می‌کند. ماهی و بهنام به عنوان زوجی اهل هنر که وضعیت مالی چندان مناسبی هم ندارند، در قسمت نخست در زمانی کوتاه معرفی شده و طلاق این دو به عنوان نقطه عطف نخست هم بدون حاشیه‌روی های مرسوم شکل می‌گیرد. چیزی که نویسندگان فیلمنامه از قسمت دوم تا چهارم روی آن مانور می‌دهند، کنکاش در لایه‌های درونی آدم‌ها و نقب زدن به تنهایی عمیقشان است. حتی ورای آن نقاط عطف درخشانی که در پایان قسمت‌های سوم و چهارم گذاشته شده است. ماهی و بهنام هردو قهرمان‌های این سریال هستند اما نویسندگان آن با مهارت بسیار مابین این دو قرار گرفته و هر لحظه به سمتی می‌لغزند. با ورود آدم‌های جدید به زندگی این دو، داستانک‌های خوبی شکل گرفته که به تنه اصلی آن می‌چسبند. یک سو ثریا و دختر خردسالش و در طرف دیگر نقاش جوان و مشهوری که زمانی در دانشکده به ماهی علاقمند بوده است. ورود دوست نقاش آنها به داستان که به نقطه عطف قسمت سوم منجر می‌شود نیز علاوه بر تنشی که به قصه می‌بخشد، تکه دیگری از وجوه درونی قهرمان‌های سریال را آشکار می‌کند. همان طور که در همین قسمت پرده از رازی برداشته می‌شود که می‌تواند نقش مهمی در جدایی این دو از یکدیگر داشته باشد. از طرف دیگر اتفاق‌های ساده و روزمره زندگی که به نظر پیش‌پا افتاده هم به نظر می‌رسند، وجوه دراماتیک پیدا کرده و قصه را به جلو هدایت می‌کنند. برای مثال می‌توان به قضیه آزمون رانندگی بهنام و پنج بار مردود شدنش اشاره کرد که در تضادی ظریف با پلان‌های نسبتا زیاد رانندگی ماهی قرار دارد. همین طور ماجرای غذا و آشپزی که رابطه بهنام و ثریا را استارت زده و ردپای آن را در حلیم پختن پدر ماهی در خانه خود می‌بینیم. یکی از ...