رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

فیلم «همیشه موتزارت» به کارگردانی ژان لوک گدار،روز چهارشنبه۲۴ خردادماه ساعت ۱۷ در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می آید. به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران ؛ در بخش ” سینمای ژان لوک گدار “از دوره چهل و هفتم (بهار ۹۶)، روزچهارشنبه ۲۴خرداد ماه ساعت ۱۷، فیلم […]

فیلم «همیشه موتزارت» به کارگردانی ژان لوک گدار،روز چهارشنبه۲۴ خردادماه ساعت ۱۷ در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می آید.

به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران ؛ در بخش ” سینمای ژان لوک گدار “از دوره چهل و هفتم (بهار ۹۶)، روزچهارشنبه ۲۴خرداد ماه ساعت ۱۷، فیلم «همیشه موتزارت» محصول سال ۱۹۹۶ (فرانسه – سوییس) به مدت ۸۵ دقیقه به زبان اصلی و با زیرنویس فارسی در سالن سینما تک‌موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درمی‌آید.

«همیشه موتزارت» فیلمی قطعه‏ واره است، همچون یادداشت ‏های والتر بنیامین (که گدار در این سال ‏ها مدام به متن‏ های او ارجاع می‏دهد). در اینجا نیز همچون متن‏ های بنیامین هر قطعه در عین پیوند با قطعه‏ های دیگر خود دارای شأن مستقلی است، یا به زبانی دیگر در این فیلم ما با بی‏شمار قطعه‏ های خود آئین مواجه ‏ایم. در چنین فرمی روایت بدل می‏شود به سکانس‏ ها و صحنه‏ ها و پلان‏ ها؛ ساختاری به‏ شدت دقیق و ریاضی ‏وار که در آن هر پلان، صحنه یا سکانس خود مستقل است و تنها به میانجی مونتاژ در رابطه‏ ای دیالکتیکی با تصویر، صحنه یا سکانس بعدی قرار می‏ گیرد. علاقه مندان جهت استفاده از برنامه های نمایش فیلم می توانند،به موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه کنند.

منبع: آنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار