رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 9 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
استقبال بی نظیر مخاطبان از افتتاحیه «بیست و یک روز بعد»

گزارش اولین روز ازجشنواره بین المللی فیلم شهر

به گزارش سینماخانه، نهم مرداد ماه، اولین روز از ششمین دوره جشنواره ی بین المللی فیلم شهر با اکران فیلم هایی در شش بخش سینمایی، بین الملل، فیلم کوتاه، نگارخانه ی تهران، انیمیشن و مستند آغاز به کار کرد. اکران افتتاحیه فیلم «بیست و یک روز بعد» مهمترین بخش روز اول از جشنواره فیلم شهر […]

به گزارش سینماخانه، نهم مرداد ماه، اولین روز از ششمین دوره جشنواره ی بین المللی فیلم شهر با اکران فیلم هایی در شش بخش سینمایی، بین الملل، فیلم کوتاه، نگارخانه ی تهران، انیمیشن و مستند آغاز به کار کرد.

اکران افتتاحیه فیلم «بیست و یک روز بعد»

مهمترین بخش روز اول از جشنواره فیلم شهر را می توان اکران افتتاحیه «بیست و یک روز بعد» به کارگردانی محمدرضا خردمندان و حضور مهدی یراحی، ساره بیات و مژده لواسانی برای رونمایی از موزیک ویدیو ویژه این فیلم نام برد که با استقبال بی نظیر مخاطبان و اصحاب رسانه مواجه شد.

برگزاری کارگاه«پروداکشن دیزاین» درحاشیه جشنواره بین المللی فیلم شهر

به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم شهر کارگاه پروداکشن دیزاین با محوریت قرار دادن نقش اساسی پروداکشن دیزاین در تهیه و تولید بهینه و با کیفیت انیمیشن های کوتاه و بلند در عصر نخستین روز جشنواره فیلم شهر با حضور جمعی از علاقه مندان و با گرامی داشت یاد وحید نصیریان برگزار شد. سحرخیز با اشاره از عنوان production design در ایران برداشت اشتباهی شکل گرفته است گفت: به دلیل ترجمه کلمه به کلمه ای که از این عنوان می شود بسیاری پروداکشن دیزاین را طراحی تولید می خوانند. در حالی که طراحی تولید بیشتر به سمت برنامه ریزی تولید می رود و بُعد هنری آن نادیده گرفته می شود.

نکویی درباره تعریف پروداکشن دیزاین بیان کرد: تبدیل متن به قالب تصویری و جنس تصویری هر فیلم که آن را از فیلم دیگر جدا می کند در تعریف پروداکشن دیزاین قرار می گیرد. البته این موضوع فقط مختص به انیمیشن نیست و تاریخچه اش از سینمای زنده شروع می شود.

سحرخیز ادامه داد: در سینما رشته های مختلفی با طراحی ارتباط دارند اما اگر ملاک این ارتباط را جشن اسکار در نظر بگیریم، در این جشن به سه رشته مختلف که در مراحل مختلف تولید فیلم تندیس اسکار می دهند. Costum design،Makeup& Hairstyle  وproduction design سه رشته ای هستند که در این زمینه جایزه می گیرند.

سپید به رنگ مروارید نگاهی زیبا بر مهر مادری

فیلم سپید به رنگ مروارید به کارگردانی سید روح الله حجازی با نگاهی زیبا بر مهر مادری، داستان جانبازی را روایت می کند که در جنگ تحمیلی دچار جراحت شدید شده و بعد از آن قادر به هیچ فعالیتی نمی باشد. کارگردان در فیلم با تکیه بر رفتار فداکارانه مادر، گوشه ای از زندگی این خانواده را به تماشا گذاشته بود.

حامد بهداد همچنان پر هیاهو

فیلم سینمایی سد معبر به کارگردانی محسن قرآیی از نیت های خیر و شری می گوید که در بر انسان ها می گذرد و اینکه چگونه خیر و یا شر بودن هر نیت بر روی زندگی افراد تاثیر می گذارد.

فیلمِ The pitch یا زمین بازی به کارگردانی ادوارد بردکاو ، ویژه بخش بین الملل

با بازی فوتبال ِ چند جوان، دو دستگیِ نژادی را نشان می دهد که در دلِ این دودستگی ، طی حوادثی ، هم بستگی پیش می آید.

نسبت خونی به کارگردانی حسین امیری و پدرام پورامیری در بخش فیلم کوتاه

داستانی  از انتخابِ کدام فرزند !

فیلم روی بام به کارگردانی امیرحسین کتب زاده در بخش فیلم کوتاه

وقتی روی بام با غریبه ای دوربین به دست مواجه شوید ، چه می توان کرد ؟

لازم به ذکر است یکی از بخش های بسیار جذاب و مورد توجه امسال بخش انیمیشن است که هنرمندان خلاق این بخش به قدری خوش درخشیده اند که به سختی می توان از بین آنها اثری را برای پیشنهاد به مخاطبین معرفی کرد … با این حال ترجیح دادیم از انیمیشن بسیار خوب لایت سایت به کارگردانی سید مسلم طباطبانی بنویسیم چراکه یکی از درخشان ترین آثار جشنواره ی امسال است که با نمایش دیدگاهی فلسفی به انسانی که طالب سعادت و روشنی است؛ توانسته پیش از این با پرداختی بسیار مناسب جوایز متعددی را از جشنواره های داخلی و خارجی از آن خود کند.

سینماخانه / خبرنگاران: مژگان آقاداودیان – امیردخت مسگر   _  عکاس: کاملیا رجبی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار