رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

به گزارش سینماخانه؛ در ۱۱ مرداد  ماه، سومین روز جشنواره ی فیلم شهر تصمیم گرفتیم در بخش سینمای مستند: یکی از فیلم های بسیار قابل توجه این بخش به نام زنانگی به نمایش در آمد. موضوعی که در این فیلم به چالش کشیده می شود همیشه از معضلات مهم و انکار ناپذیر تمامی جوامع بوده و […]


به گزارش سینماخانه؛ در ۱۱ مرداد  ماه، سومین روز جشنواره ی فیلم شهر تصمیم گرفتیم در بخش سینمای مستند: یکی از فیلم های بسیار قابل توجه این بخش به نام زنانگی به نمایش در آمد. موضوعی که در این فیلم به چالش کشیده می شود همیشه از معضلات مهم و انکار ناپذیر تمامی جوامع بوده و آن مسئله ی فقر و فحشا در بین زنان است :
فیلم زنانگی به کارگردانی محسن استاد علی که در بخش فیلم های مستند جای می گرفت در مورد فقر و فحشای زنان خیابانی و کارتن خوابی بوده که در خوابگاهی گرد هم آورده شده اند. نوع نگاه کارگردان به این فیلم آسیب شناسانه نیست. تنها نگاهی بیوگرافی تراژیک است که از زبان خود شخصیت ها روایت می شود که چطور به این مرحله رسیده اند…حرف اصلی فیلم درباره ی زنانیست که از شدت فقر و بی چیزی زنانگی خود را به فروش میرساندند و حالا پشیمان هستند؛ اما کسی نیست که حامی آنها باشد.

فیلم پارک ها Parks , از ناسوکی سیتا ، ویژه بخش بین الملل:
فیلمی جذاب و سرخوش … داستان یک آهنگى که گذشته را به حال وصل میکند .
جون به نرده ی تراس تکیه داده ، و هارو از دور عکسى به دست دارد ، او لبخند میزند ، عکسِ قدیمی ای که در دست دارد دخترى را نشان میدهد بر لبه ى همان تراس  .  ماجرا شروع مى شود …

فیلم مستند محله به کارگردانی میلاد طاهری نوری :
فیلمی مستند درباره ی اسامی تهران قدیم و اینکه ریشه ی هر اسم از کجا آمده و این اسم ها ، اسم هایی هستند که تا به حال به همان نام اولیه ی خود مانده اند و بررسی میکند که هر نام را به چه دلیلی انتخاب کرده بودند .

فیلم به سبک تهران به کارگردانی هادی آفریده که در بخش نگارخانه ی تهران اکران شد درباره ی معماری شهر تهران است و روایت چند کارشناس این حرفه است و تمامی این کارشناسان همه در جایگاه خود خبره هستند. از فرهنگ تهران می گویند که چطور فرهنگ هر شهر بر روی نوع معماری آن تاثیر میگذارد.
همچنین سه شنبه ۱۰ مرداد در دومین روز از برگزاری ششمین جشنواره بین المللی فیلم شهر طبق برنامه   ‚ کارگاه بین المللی پیتر جیمز با عنوان آنچه یک فیلم بردار باید بداند و فیلم هایی در شش بخش سینمایی‚ بین الملل ‚فیلم کوتاه ‚نگارخانه ی تهران ‚انیمیشن و مستند به نمایش گذاشته شد .
فیلم یونس ‚ از داریوش یاری ‚ بخش ویدیویی :
نان آور خانه ای که برای نگه داشتن خانه ی پدری اش ‚ به طور ناخواسته  مرتکب قتل دوستش که او هم نان آور خانه ای است می شود . این اتفاق را کسی ندیده است جز برادر نوجوان او …
فیلم اجباری ‚ از حمیدرضا رفائی ‚بخش ویدیویی :
ماجراهای سربازی با اضافه خدمت های زیاد که نمی خواهد پدرش راهی خانه سالمندان شود اما جایی را هم برای نگه داری از او ندارد .
کارگردان فیلم اجباری در خصوص فیلم خود چنین عنوان کرد: “یک فیلم کاملا شهری است ‚ تیم اجباری سعی کرده است تصویر در خدمت قصه باشد ‚ سادگی ای که در فیلمنامه بود به تصویر کشیدیم . ”
شهر بیدارگر ‚از فرناندو راموس در بخش بین الملل :
مستندی از اعتراض و جنبش مردم در برابر تخریب بنای خاطره انگیز شهرشان ‚ میدان پرتغال ‚ که سمبلی از اتحاد  پرتغال و برزیل است  .
در بخش جالب نگارخانه ی تهران به قول جشنواره شهری ها «نگارخانه ای به وسعت تهران » دو فیلم نمایش داده شد
شهر هفتم ‚ از سام کلانتری  :
« نور و رنگ جاشو به تجارت میده » مستندی از آنچه که بود و الان نیست . مقایسه ای بین خیابان لاله زار تهران قدیم و تهران جدید .
مستند قبله ‚ از بابک بهداد :
با نماهایی زیبا و هدف گیری زوایای رنگارنگ  به معرفی چند مسجد مهم تهران می پردازد .
در بخش مستند نیز “صادره از تهران” ساخته الهام حاتمی به نمایش در آمد. در این مستند به گردآوری نظرات چندی از تهرانی های مشهور از کشتی گیر گرفته تا هنرمند در مورد تهران روایت می شود.
آنچه یک فیلمبردار باید بداند؛کارگاه فیلمبرداری «پیتر جیمز» با موضوع «آنچه یک فیلمبردار باید بداند» با همکاری انجمن فیلمبرداران خانه سینما در ششمین جشنواره بین المللی فیلم شهر برگزار شد.
پیتر جیمز، مدیر فیلمبرداری فیلم‌های اسکاری مانند «راننده خانم دیزی» driving miss daisy ساخته بروس برسفورد در سال ۱۹۸۹ و «ملاقات با خانواده» meet the parents به کارگردانی جای روآچ به همراه «تورج منصوری»، رئیس صنف فیلمبردارهای خانه سینما و مدیر فیلمبرداری فیلم های هامون، جنگ نفتکشها، مهمان مامان، محاکمه در خیابان، جرم، پل چوبی، ایران برگر و … کارگاهی پویا درخصوص فیلمبرداری را در پردیس سینمایی ملت برگزار نمودند

سینماخانه / خبرنگاران: مژگان آقاداودیان _ امیردخت مسگر _ عکاس: کاملیا رجبی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار