رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

فیلم مستند «آماده به خدمت» ساخته «آلیس دیوپ» فیلمساز فرانسوی، در بخش «آینه یک جشنواره» یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت به نمایش درمی‌آید. به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، در خلاصه موضوع فیلم مستند ۹۶ دقیقه‌ای «آماده به خدمت» که تولید سال ۲۰۱۶ فرانسه به تهیه‌کنندگی «سوفی سالبو» است، آمده: «این مستند جذاب، […]

فیلم مستند «آماده به خدمت» ساخته «آلیس دیوپ» فیلمساز فرانسوی، در بخش «آینه یک جشنواره» یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت به نمایش درمی‌آید.

به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، در خلاصه موضوع فیلم مستند ۹۶ دقیقه‌ای «آماده به خدمت» که تولید سال ۲۰۱۶ فرانسه به تهیه‌کنندگی «سوفی سالبو» است، آمده: «این مستند جذاب، وقایع بیمارستان آویسن Avicenne در حومه شمالی پاریس را به تصویر می‌کشد که خدمات مشاوره رایگان به مهاجران سراسر جهان ارائه می‌دهد. وقتی زندگی از دست می‌رود، آنها یک پناهگاه امن را فراهم می‌کنند…»

این فیلم منتخب جشنواره سینمادورئل Cinema du Reel پاریس بوده است.

«آلیس دیوپ» متولد سال ۱۹۷۹ در فرانسه با اصلیتی سنگالی، دارای مدرک دکترای جامعه‌شناسی بصری است. وی فیلمسازی را از سال ۲۰۰۵ با حضور در کارگاه‌های آموزشی مدرسه فمیس La Femis پاریس آغاز کرده و طی این سال‌ها آثاری چون برج جهانی (۲۰۰۶)، کلیشی برای مثال (۲۰۰۶)، سنگال و سنگال (۲۰۰۷)، مرگ دانتون (۲۰۱۰) و به سوی تندرستی (۲۰۱۵) را کارگردانی کرده است. «آماده به خدمت» دومین فیلم مستند بلند این فیلمساز فرانسوی است.

در بخش «آینه یک جشنواره» این دوره‌ی سینماحقیقت، ۵ فیلم مستند منتخب جشنواره «سینمادورئل» فرانسه به نمایش درمی‌آیند. این فیلم‌ها عبارتند از: آماده به خدمت (آلیس دیوپ/ فرانسه)، خلاصه داستان بلند (ناتالی بوکچین/ آمریکا)، رویایی‌ها (راس بکرمن/ اتریش)، ماما سرهنگ (دیودو هامادی/ فرانسه- کنگو) و همچون درون یک آینه (یی چویی/ چین)

سینمادورئل یکی از معتبرترین جشنواره‌های مستند جهان است که در سال ۱۹۷۸ توسط کتابخانه عمومی اطلاعات BPI فرانسه و با حمایت مرکز ملی تحقیقات علمی CNRS این کشور تاسیس شده است. بنیانگذاران این جشنواره، «ژان روش» مستندساز و مردم‌شناس مشهور فرانسوی، رئیس مرکز ملی تحقیقات فرانسه CNRS، مدیر سینماتک پاریس، واضع جریان سینماوریته در سینمای مستند جهان و «ژان میشل آرنولد» دبیرکل سینماتک پاریس، معاون رئیس یونسکو و مدیر بخش تصویری و رسانه‌ای CNRS بودند.

*مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای ۱۹ تا ۲۶ آذرماه ۱۳۹۶، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در شهر تهران برگزار خواهد کرد.

منبع: آنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار