رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
  • دوشنبه 6 آذر 1396 - 15:40
  • کد خبر : 14115
  • تئاتر
  • چاپ خبر : اجرای نمایش «تهمینه» در باغ موزه قصر

نمایش «تهمینه» در باغ موزه قصر تهران (زندان قصر) در نخستین هفته، میزبان علاقمندان به داستان‌ها و نمایش‌های اصیل بود. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی نمایش؛ «تهمینه» کاری از گروه نمایشی «چامه» است که با تکیه بر طومار مرشد ترابی و «سهراب کشی» بهرام بیضایی نگاهی نو به داستان رستم و […]

نمایش «تهمینه» در باغ موزه قصر تهران (زندان قصر) در نخستین هفته، میزبان علاقمندان به داستان‌ها و نمایش‌های اصیل بود.

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی نمایش؛ «تهمینه» کاری از گروه نمایشی «چامه» است که با تکیه بر طومار مرشد ترابی و «سهراب کشی» بهرام بیضایی نگاهی نو به داستان رستم و سهراب شاهنامه دارد.

سرنوشت تهمینه به عنوان یک زن و مادر سهراب و همسر رستم کمتر در شاهنامه و سایر آثار مربوط به این داستان مورد اشاره قرار گرفته و همین موضوع دستمایه طراحی و اجرای این نمایش است.

اجرای نمایش در گود زورخانه برای اولین‌بار برای اولین‌بار در تاریخ نمایش کشور، نمایش تهمینه در یک زورخانه به عنوان گود پهلوانی اجرا می‌شود و سعی شده با تلفیقی از نقالی، موسیقی ایرانی و حرکات ورزش باستانی، مخاطب نمایش مفهوم و شرایط داستان را بهتر درک کند.

نمایش «تهمینه» از اول آذرماه در زورخانه باغ موزه قصر میزبان هنردوستان، هنرمندان و نقالانی از جمله رویا نونهالی، علی فروتن، حمید گلی، مجتبی حسن بیگی، کیخسرو دهقان، پریسا سیمین مهر، سارا عباسپور، ، دکتر علی سلامی، و… بود.

عوامل این نمایش عبارتند از، نقالان:‌ بهاره جهاندوست، ویانا پرویزیان، آوا فیاضی، ترنم جاهد و ستاره علیزادگان، مرشد زورخانه: محمدرضا معجونی، موسیقی : فهیمه عظیمی، حرکات ورزشی باستانی:طاها آزادی، مسوول روابط عمومی و رسانه: مهدی خسروی، دستیارکارگردان: زهرا احمدلو، عکاس: پاریس محسنی، مهدی منادی، طراح گرافیک: باران صدیقیان.

یکی از نکات چشمگیر این نمایش اجرای کودکان نقال است که با تمام تلاش و کاملا حرفه ای راوی داستان هستند و ورزشکار نو نهالی به اجرای حرکات زورخانه ای می پردازد.

بهاره جهاندوست سال گذشته نیز نمایش «منیژه» از شاهنامه را توسط گروه هنری «چامه» به روی صحنه برد. علاقه مندان به دیدن این نمایش می توانند در سه اجرای پایانی در تاریخ های هشتم نهم دهم آذر ماه، بلیط این نمایش را از سایت تیوال تهیه نمایند.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار