رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

به گزارش سینماخانه،آئین رونمایی از فیلم سینمایی انیمیشن فهرست مقدس روز پنج شنبه نهم آذر ماه، ساعت ۱۷:۳۰ در سالن ۹ (کریستال) پردیس سینمایی کوروش با حضور عوامل سازنده برگزار خواهد شد و چهره های مطرح سینما، تئاتر، تلویزیون، موسیقی و همچنین عرصه سیاست به تماشای اثر خواهند نشست. انیمیشن ((فهرست مقدس)) دومین ساخته سینمایی […]

به گزارش سینماخانه،آئین رونمایی از فیلم سینمایی انیمیشن فهرست مقدس روز پنج شنبه نهم آذر ماه، ساعت ۱۷:۳۰ در سالن ۹ (کریستال) پردیس سینمایی کوروش با حضور عوامل سازنده برگزار خواهد شد و چهره های مطرح سینما، تئاتر، تلویزیون، موسیقی و همچنین عرصه سیاست به تماشای اثر خواهند نشست.

انیمیشن ((فهرست مقدس)) دومین ساخته سینمایی محمدامین همدانی به شمار می رود که پیش از این با فیلم سینمایی انیمیشن ((۹:۲۰،بوشهر)) در بخش نگاه نو(فیلم‌های اول) سی و یکمین جشنواره بین المللی فجر حضور داشت.

این انیمیشن تازه ترین اثر سازمان هنری رسانه ای اوج،کودکان و نوجوانان است که در سال ۱۳۹۴ به جشنواره فیلم فجر راه یافت و جایزه بهترین انیمیشن جشنواره فجر را از آن خودش کرد و موفق شد جایزه ویژه هیئت داوران برای دستاورد تکنیکی درخشان از جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان را به دست بیاورد.اما موفقیت های ((فهرست مقدس)) به همینجا ختم نمی شود و این انیمیشن ایرانی توانسته در جشنواره های معتبر خارجی از جمله : جشنواره نیویورک، فیلم مادرید، هالیوود اینترنشنال مووینگ پیکچرز (کالیفرنیا)، جیپور هندوستان نیز حائز کسب رتبه شود.

انیمیشن سینمایی «فهرست مقدس»،از ۱۵ آذرماه ( ۱۷ ربیع الاول) مصادف با میلاد پیامبر اکرم (ص) ولادت حضرت امام جعفر صادق (ع)، در سینماهای کشور اکران خود را آغاز می‌کند.

((فهرست مقدس)) روایتگر یک داستان تاریخی است که ماجرای آن در شهر «نجران» کشور «یمن» می‌گذرد و زمان آن به صد سال قبل از ظهور دین اسلام بازمی‌گردد. این انیمیشن سینمایی روایتی دراماتیک، رمانتیک و تراژیک دارد و داستان آن براساس سفر قهرمان فیلم با نام «هاران» شکل گرفته است.

عوامل این انیمیشن سینمایی عبارتند از: تهیه کننده و کارگردان: محمدامین همدانی، نویسنده: هومان فاضل، مدیر تولید: مصطفی شاهمردانی، دستیاران تولید: وحید چالاک و حسین صفارزادگان، مدیر دوبلاژ: مریم شیرزاد، موسیقی: بهزاد عبدی، تدوین: محمدامین همدانی، امور رسانه ای: هادی فیروزمندی و محمدرضا تاجداری، محصول : سازمان هنری رسانه ای اوج

سینماخانه/ فرزاد جمشید دانایی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار