رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

سخنگوی شورای صنفی نمایش گفت: از روز چهارشنبه ۳ فیلم سینمایی به سینماهای کشور می‌آیند. غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره جلسه امروز این شورا گفت: در جلسه امروز دوشنبه ۱۳ آذرماه، شورای صنفی نمایش اعلام کرد که فیلم سینمایی «آینه بغل» به کارگردانی از چهارشنبه ۱۵ مردادماه جایگزین فیلم «انزوا» در گروه استقلال […]

سخنگوی شورای صنفی نمایش گفت: از روز چهارشنبه ۳ فیلم سینمایی به سینماهای کشور می‌آیند.

غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره جلسه امروز این شورا گفت: در جلسه امروز دوشنبه ۱۳ آذرماه، شورای صنفی نمایش اعلام کرد که فیلم سینمایی «آینه بغل» به کارگردانی از چهارشنبه ۱۵ مردادماه جایگزین فیلم «انزوا» در گروه استقلال می‌شود. همچنین فیلم «شکلاتی» نیز در همین روز جایگزین فیلم سینمایی «خفگی» در گروه زندگی و  انیمیشن سینمایی «فهرست مقدس» در گروه آزاد اکران می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین امروز قرارداد فیلم سینمایی«عصبانی نیستم» برای روز چهارشنبه ۲۹ آذرماه در گروه آزاد به ثبت رسید.

بنابراین گزارش؛ فیلم سینمایی «عصبانی نیستم» به کارگردانی رضا درمیشیان سال ۱۳۹۲ ساخته و در سی‌ودومین جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد؛ اما بعد از جشنواره فیلم فجر شورای پروانه نمایش این فیلم را در لیست فیلم‌هایی که در جامعه روحیه پرخاشگرانه را ترویج می‌کند و اکران آن باعث تاثیرات مخرب در اجتماع می‌شود قرار داد و پروانه نمایش این فیلم صادر نشد.

پس از ریاست محمد مهدی حیدریان به عنوان رئیس سازمان سینمایی این فیلم به همراه چهار فیلم دیگر رفع توقیف شد و پروانه نمایش دریافت کرد. هنوز مشخص نیست که آیا تصمیم شورای پروانه نمایش در سال ۹۲ اشتباه بوده است یا آن خط قرمز‌ها دچار تغییر شده است.

ابراهیم داروغه زاده معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی گفته است که پنج فیلم اعلامی که پروانه نمایش دریافت کرده‌اند، دچار تغییر شده‌اند و مشکلات آنها برطرف شده است؛ این گفته داروغه‌زاده در حالی است که بسیاری از منتقدان سینما اعلام کرده بودند که مشکلات اصلی فیلم «عصبانی نیستم» در خط اصلی داستان (شاه پیرنگ) این فیلم است و اگر این بخش از داستان تغییر کند، فیلم به صورت نامفهوم و اخته در می‌آید.

منبع : تسنیم

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار