رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
در آستانه اکران «کمدی انسانی»

پویش «تفاوت‌هایمان را بپذیریم» به راه افتاد

فیلم سینمایی «کمدی انسانی» آخرین ساخته محمدهادی کریمی نیمه دوم دی ماه پس از «قاتل اهلی» در گروه آزادی روی پرده می‌رود که همزمان با آن پویش «تفاوت‌های‌مان را بپذیریم» در فضای مجازی کلید خورد. به گزارش سینماخانه و به نقل از مشاوررسانه‌ای فیلم، «کمدی انسانی» یک داستان پرافت و خیز بیوگرافیک است که آن […]

فیلم سینمایی «کمدی انسانی» آخرین ساخته محمدهادی کریمی نیمه دوم دی ماه پس از «قاتل اهلی» در گروه آزادی روی پرده می‌رود که همزمان با آن پویش «تفاوت‌های‌مان را بپذیریم» در فضای مجازی کلید خورد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از مشاوررسانه‌ای فیلم، «کمدی انسانی» یک داستان پرافت و خیز بیوگرافیک است که آن را میتوان یک کمدی-تراژدی در بستر تاریخ معاصر قلمداد کرد.

طیف مختلفی از بازیگران در «کمدی انسانی» حضور داشته اند؛ از پیشکسوتانی مانند علیرضا شجاع نوری، نیکی کریمی و فرخ نعمتی گرفته تا نسل جدید بازیگران سینما مانند هومن سیدی، لیلا زارع و بهاره کیان افشار و چهره هایی که در آغاز راه توانمندی خود را به اثبات رسانده اند مانند آرمان درویش ونسل چهارم نوآمده و نوجوان بازیگری نظیر ایلیا نصراللهی.

«کمدی انسانی» از جمله آثار حاضر در بخش مسابقه جشنواره سی و پنجم فیلم فجر بود که نگاه متفاوتش به یک معضل کلان بشری مورد توجه قرار گرفت.

در آستانه اکران «کمدی انسانی»دکتر شهرام رفیعی‌فر سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت با انتشار بیانیه‌ای از راه‌اندازی پویش «تفاوت‌های‌مان را بپذیریم» خبرداده و علت راه اندازی این کمپین را به دلیل زیر ذکر کرده است:
ما انسان ها بیشتر از آن که به هم شبیه باشیم، با هم متفاوتیم. نه تنها ما انسان ها، بلکه دنیایی که در آن زیست می کنیم نیز دنیای تفاوت هاست. تفاوت ها و تغییرهای ما و جهان ما چنان بی شمار و بارزند که برخی اندیشمندان در طول تاریخ، دگرگونی و حرکت و نوبه نوشدگی را ذات جهان دانسته اند و نهاد ناآرام هستی را تغییر آفرین و تفاوت آفرین قلمداد کرده اند.

کافی است نگاهی به خودمان و اطرافیان مان بیندازیم تا انواع و اقسام تفاوت ها را ببینیم، یکی چاق است و دیگری لاغر، یکی زیبا و دیگری نازیبا، یکی بلند و دیگری کوتاه، یکی سالم و دیگری بیمار، …

از این همه تفاوت گریزی نیست و چاره ای جز پذیرش تفاوت ها نداریم اما باید بدانیم که چگونه با این قبیل تفاوت ها کنار بیاییم (تا سالم و با نشاط زندگی کنیم و به دیگران هم اجازه دهیم سالم و بانشاط زندگی کنند)؟ چگونه خودمان را با تمام تفاوت هایی که با این و آن داریم، بپذیریم و از کمبود های مان نهراسیم و از پیشبودهای مان مغرور نشویم (تا با خشونت از دیگران رانده نشویم و با خشم دیگران را از خود نرانیم) و خلاصه اینکه: «چگونه تفاوت های مان را بپذیریم» ( تا خود به آرامش برسیم و آرامش دیگران را سلب نکنیم)؟

برای رسیدن به آرامش در حضور دیگران و برهم نزدن آرامش دیگران باید «خود را با دیگران مقایسه نکنیم». «شناخت و پذیریش تغییرناپذیرها» هم ضروری است. علاوه بر این باید «قادر شویم از بحران های زندگی عبور کنیم» بدون آن که اسیر خشم علیه خود و دیگران شویم و بدانیم فردی که عزت نفس دارد و رفتار احترام آمیزی با خود دارد، می تواند تفاوت های خود با دیگران و تفاوت های دیگران با خود را بپذیرد پس باید «راهکارهای ارتقای عزت نفس برای پذیرش تفاوت ها را بیاموزیم و به دیگران هم آموزش دهیم.»

تولید «کمدی انسانی» با نگاه سلامت محورانه و مصلحانه ی سازنده اش فرصت ارزشمندی برای طراحی پویش «تفاوت های مان را بپذیریم» فراهم آورد که امید است با حمایت مردم عزیز کشورمان موجب کاهش فاصله و خشونت و افزایش همبستگی و محبت در جامعه شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار