رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر

فیلم‌های «فانوس خیال» و «جشنواره جشنواره ها» اعلام شدند

فیلم‌های بخش «فانوس خیال» و «جشنواره جشنواره ها» در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر معرفی شدند. به گزارش سینماخانه به نقل از  ستاد خبری سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، در بخش «فانوس خیال» سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر فیلم های «ادی» از انگلستان، «جدا افتاده» از بریتانیا، «این است […]

فیلم‌های بخش «فانوس خیال» و «جشنواره جشنواره ها» در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر معرفی شدند.

به گزارش سینماخانه به نقل از  ستاد خبری سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، در بخش «فانوس خیال» سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر فیلم های «ادی» از انگلستان، «جدا افتاده» از بریتانیا، «این است قانون» از ایتالیا، «خناس» از آذربایجان، «خانم هاید» از فرانسه، «حریف تمرینی» از فرانسه، «جبر لاپلاسی» از ایتالیا، «سومین جنایت» از ژاپن و «راهزن مست» از مجارستان به عنوان آثار خارجی انتخاب شده اند.

در این بخش فیلم های ایرانی «سرو زیر آب» ساخته محمدعلی باشه آهنگر، «مارموز» ساخته کمال تبریزی و «گرگ بازی» ساخته عباس نظام دوست نیز پذیرفته شده و به نمایش در می آیند.

همچنین ۲ فیلم بلند سینمایی از ایران برای حضور در بخش «جام جهان نما»ی سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر انتخاب شد.

در بخش «جام جهان نما» یا همان «جشنواره جشنواره ها» در کنار آثاری از دیگر کشورها فیلم های ایرانی «درساژ» ساخته پویا بادکوبه و «راه رفتن روی سیم» ساخته احمدرضا معتمدی پذیرفته شده و به نمایش درمی آیند.

از بین این آثار برخی اولین نمایش جشنواره ای خود را پیش از این در ایران داشته اند و برخی دیگر نیز اولین رونمایی خود را در جشنواره های خارجی چون برلین تجربه کرده اند.

فیلم های خارجی بخش «جشنواره جشنواره ها» عبارتند از: «نوعی خانواده»، «غول»، «مربی زندگی»، «معجزه»، «فراموشی می‌سراید»، «روزی روزگاری در نوامبر»، «غرش»، «رستاخیز»، «هرگز ترکم نکن»، «حفار»، «آن سوی واژه ها».

آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com است.

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.

سینماخانه /حامد بهجتی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار