رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 11 خبر


  • یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
  • الأحد ۹ ذو الحجة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 16 June

۲۱۳۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۶ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

گزارش تصویری نمایش “اتاق ورونیکا”

نمایش «اتاق ورونیکا» به کارگردانی کوروش ولیدی روز گذشته در خانه نمایش وِیژه عکاسان و خبرنگاران به روی صحنه رفت. این نمایش تا سوم خرداد ماه هر روز بجز شنبه ها و ایام تعطیل در خانه نمایش اداره تئاتر به روی صحنه خواهد رفت. سینماخانه / عکاس: آلاله رستمی


گزارش تصویری نمایش “در نیومده”

نمایش «در نیومده» کاری از سعید زارعی روز گذشته در اولین روز از بیست و یکمین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران در تالار مولوی روی صحنه رفت. سینماخانه / عکاس: لیلا محرم پور


گزارش تصویری نمایش “دلقک های غمگین”

نمایش «دلقک های غمگین» کاری از مانلی حسین پور روز گذشته در اولین روز از بیست و یکمین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران در سالن سمندریان دانشگاه تهران روی صحنه رفت. سینماخانه / عکاس: آناهیتا پورعسگری



گزارش تصویری نمایش “تابوت عهد”

نمایش “تابوت عهد” نوشته نیل لیبوت با ترجمه فهمیه زاهدی و به کارگردانی عماد قلی پور از ۹ اردیبهشت ماه لغایت۱۱ خرداد ماه ۱۳۹۷، ساعت ۲۱:۱۵ در تئاتر باران به روی صحنه می رود. سینماخانه / عکاس : فرزاد جمشیددانایی


گزارش تصویری نمایش “بمب گذاری دیسکو، قاهره”

نمایش “بمب گذاری دیسکو، قاهره” نوشته الکس برون، ژان میشل ریب با ترجمه پوپک رحیمی، محسن میرطاهری، با دراماتورژی پوپک رحیمی و به کارگردانی مسعود میرطاهری از ۱۰ تا ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷، ساعت ۱۹ در تئاتر باران به روی صحنه می رود. سینماخانه / عکاس: فرزاد جمشیددانایی


روایت ورود یک مهمان به شهری بدون مرد!

«هگزا شهر دوشیزگان» به روی صحنه می رود

محمدحاتمی، بازیگر و کارگردان نام آشنای تئاتر، نمایش جدید خودرا با نام «هگزا شهر دوشیزگان» در تماشاخانه دیوارچهارم به روی صحنه می برد؛ این نمایش روایت داستان ورود یک مرد به شهری است که در آن همه ی افراد خانم می باشند و فردی با جنسیت مذکر در آن زندگی نمی کند. به گزارش سینماخانه […]


گزارش تصویری مراسم “جشن شب بازیگر”

گزارش تصویری مراسم “جشن شب بازیگر” به دبیری بهزاد فراهانی، روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷، ساعت ۱۷ در تالار وحدت با حضور هنرمندان سینما، تئاتر و تلویزیون برگزار شد. سینماخانه / عکاس : فرزاد جمشیددانایی  


انعکاس دو راهی محرومیت و واردات در«باج»

رونمایى از”باج” در دانشگاه تهران مستند «باج» با حضور چهره های مختلف فرهنگى روز دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت ماه در دانشگاه تهران رونمایی می شود. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی اثر، مستند «باج» به کارگردانی و نویسندگی محمد پایدار مدتی پیش با محوریت بررسی لایحه افزایش تعداد مناطق آزاد در شرایط فعلی […]


تیزر “دلم می‌خواد” رونمایی شد + ویدیو

اولین تیزر فیلم سینمایی «دلم می‌خواد» به کارگردانی بهمن فرمان آرا رونمایی شد. این فیلم بعد از سه سال به زودی در سینماهای سراسر کشور اکران می‌شود. در فیلم دلم می‌خواد بازیگرانی همچون رضا کیانیان، صابر ابر، محمدرضا گلزار، مهناز افشار حضور دارند.  


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

«در انتهای شب» به چه می‌رسیم؟

یکی از مسائلی که سریال‌های ساخته شده در مدیوم‌های مختلف طی چهل سال اخیر با آن دست به گریبان بوده و مخاطب عام نیز به آن اذعان دارد، شروع خوب و پایان‌های ضعیف است. موضوع وقتی جذاب‌تر می‌شود که به حافظه تاریخی خود رجوع کرده و نمونه‌های مختلف را به یاد بیاوریم. تقریبا همگی آنها نیز به جز چند استثنا، این مساله را تایید می‌کنند. اما در یکی دو سال اخیر و با رشد تولید سریال در پلتفرم‌ها، این موضوع کمرنگ‌تر شده و کمتر شاهد این نمودار سینوسی در سریال‌ها هستیم که نمونه آن را به تازگی در سریال افعی تهران شاهد بوده‌ایم. سریال «در انتهای شب» ساخته آیدا پناهنده دیگر نمونه درخشان در این باب است که از قسمت اول تا چهارم، سیر صعودی کرده و اگر با همین شیب به سمت قسمت‌‌های بعدی برود، شاهد اتفاقی تقریبا نادر در بحث سریال خواهیم بود. پناهنده که فیلمنامه نخستین سریال خود را همراه با ارسلان امیری نوشته، ملودرامی کلاسیک خلق کرده که براساس خانواده‌ای کوچک از طبقه متوسط جامعه شکل گرفته است. از جنس آدم‌هایی که مخاطب در اطراف خود نمونه‌های مشابه آن را دیده و در گام نخست با آن همذات‌پنداری می‌کند. ماهی و بهنام به عنوان زوجی اهل هنر که وضعیت مالی چندان مناسبی هم ندارند، در قسمت نخست در زمانی کوتاه معرفی شده و طلاق این دو به عنوان نقطه عطف نخست هم بدون حاشیه‌روی های مرسوم شکل می‌گیرد. چیزی که نویسندگان فیلمنامه از قسمت دوم تا چهارم روی آن مانور می‌دهند، کنکاش در لایه‌های درونی آدم‌ها و نقب زدن به تنهایی عمیقشان است. حتی ورای آن نقاط عطف درخشانی که در پایان قسمت‌های سوم و چهارم گذاشته شده است. ماهی و بهنام هردو قهرمان‌های این سریال هستند اما نویسندگان آن با مهارت بسیار مابین این دو قرار گرفته و هر لحظه به سمتی می‌لغزند. با ورود آدم‌های جدید به زندگی این دو، داستانک‌های خوبی شکل گرفته که به تنه اصلی آن می‌چسبند. یک سو ثریا و دختر خردسالش و در طرف دیگر نقاش جوان و مشهوری که زمانی در دانشکده به ماهی علاقمند بوده است. ورود دوست نقاش آنها به داستان که به نقطه عطف قسمت سوم منجر می‌شود نیز علاوه بر تنشی که به قصه می‌بخشد، تکه دیگری از وجوه درونی قهرمان‌های سریال را آشکار می‌کند. همان طور که در همین قسمت پرده از رازی برداشته می‌شود که می‌تواند نقش مهمی در جدایی این دو از یکدیگر داشته باشد. از طرف دیگر اتفاق‌های ساده و روزمره زندگی که به نظر پیش‌پا افتاده هم به نظر می‌رسند، وجوه دراماتیک پیدا کرده و قصه را به جلو هدایت می‌کنند. برای مثال می‌توان به قضیه آزمون رانندگی بهنام و پنج بار مردود شدنش اشاره کرد که در تضادی ظریف با پلان‌های نسبتا زیاد رانندگی ماهی قرار دارد. همین طور ماجرای غذا و آشپزی که رابطه بهنام و ثریا را استارت زده و ردپای آن را در حلیم پختن پدر ماهی در خانه خود می‌بینیم. یکی از ...