رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 11 خبر


  • یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
  • الأحد ۹ ذو الحجة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 16 June

۲۱۳۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۷ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

«لونه زنبور» به کانادا و آمریکا می‌رود

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «لونه زنبور» از اکران این فیلم در سینماهای کانادا و آمریکا خبر داد. سعید خانی؛ تهیه‌کننده فیلم سینمایی «لونه زنبور» گفت: اکران این فیلم در کشور سوئد آغاز شده و از طرف دیگر در ماه «می» اکران «لونه زنبور» در چند شهر کشور آلمان آغاز خواهد شد. وی همچنین بیان کرد: هفته […]


آغاز «رفتن» از پردیس سینمایی باغ کتاب

مراسم افتتاحیه فیلم سینمایی «رفتن» برادران محمودی در پردیس سینمایی باغ کتاب برگزار خواهد شد. اولین نمایش فیلم سینمایی «رفتن» به کارگردانی نوید محمودی و تهیه کنندگی جمشید محمودی با حضور بازیگران و عوامل فیلم سینماگران و مخاطبان چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ساعت ۲۱ در پردیس سینمایی باغ کتاب خواهد بود. فیلم سینمایی «رفتن» بیش […]


رونمایی از آلبوم موسیقی متن «به وقت شام» در اکران مردمی

آلبوم موسیقی متن فیلم سینمایی «به وقت شام» اثر کارن همایونفر طی مراسمی در پردیس کورش رونمایی می شود. آلبوم موسیقی متن فیلم سینمایی «به وقت شام» در ۲۲ قطعه به آهنگسازی کارن همایونفر دوشنبه ۱۷ اردیبهشت با حضور ابراهیم حاتمی کیا، کارن همایونفر و جمعی از اهالی سینما و موسیقی در پردیس کورش رونمایی […]


کارگردان «زن شگفت‌انگیز» در کن جایزه می‌گیرد

جشنواره فیلم کن ۲۰۱۸ با اهدای جایزه «زنان در حرکت» از پتی جنکینز کارگردان «زن شگفت‌انگیز» قدردانی می کند. به نقل از ورایتی، پتی جنکینز با دریافت جایزه «زنان در حرکت» ۲۰۱۸ تجلیل می‌شود. این کارگردان که فیلم «زن شگفت‌انگیز» را ساخته این جایزه را از پی‌یر لسکور رییس جشنواره فیلم کن دریافت می‌کند. تیری […]


بازدید دکترحسن عباسی از سازمان سینمایی حوزه هنری

حسن عباسی : سازمان سینمایی حوزه هنری جایگاه راهبردی و کاربردی دارد، چیزی شبیه سونی پیکچرز

دکترحسن عباسی کارشناس مسائل استراتژیک از سازمان سینمایی حوزه هنری بازدید کرد. به گزارش سینماخانه و به نقل از سوره سینما؛ وی ضمن بازدید از سازمان سینمایی حوزه هنری و آشنایی با برنامه های این مجموعه، به تماشای چند نمونه از محصولات تولیدی این سازمان در جمع مدیران سینمایی حوزه هنری نشست. وی، سپس ضمن […]



گزارش تصویری جشن کانون کارگردانان خانه تئاتر

در جشن کانون کارگردانان خانه تئاتر که به مناسبت هفته بزرگداشت روز جهانی تئاتر عصر دیروز در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برپا شد از ۶ هنرمند پیشکسوت بازیگر تجلیل و قدردانی شد.


اولین آمار فروش فیلمهای اکران دوم نوروز در دو روز

فیلمهای عصبانی نیستم و چهارراه استانبول فروش افتتاحیه خوبی را پشت سر گذاشتند. اکران دوم نوروز ۹۷ از۱۲ اردیبهشت ماه با اکران فیلمهای عصبانی نیستم، چهارراه استانبول، خجالت نکش، جشن دلتنگی، خوک، آن سوی ابر‌ها، در سینماهای سراسر کشور آغاز شد. بر اساس آمار سیستم مکانیزه فروش در دو روز گذشته فیلم سینمایی عصبانی نیستم […]


«پولانسکی» از آکادمی اسکار اخراج شد

آکادمی اسکار در بیانیه‌ای اعلام کرد «رومن پولانسکی» را بر اساس استانداردهای اخلاقی این نهاد سینمایی اخراج کرده است. به نقل از گاردین، در این بیانیه‌ که از سوی آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار منتشر شده آمده است این تصمیم در راستای ترویج استانداردهای اخلاقی اتخاذ شده است که اعضاء را ملزم به رعایت […]


مردی که برای ما خاطره ساخت

همسایه من تاکاهاتا که در سکوت آناناسش را گاز می‌زند

تاکاهاتا خالق شاهکارهایی مثل «گورستان شب تاب‌ها» و «همین دیروز» که پنج آوریل ۲۰۱۸ در سن ۸۲ سالگی بر اثر سرطان ریه درگذشت مردی بود که خاطرات زیادی از کودکی ما را ساخت. به نقل از بی بی سی، شاید خیلی از مخاطبان ایسائو تاکاهاتا در ایران خبر نداشته باشند چه کسی خاطرات سال‌های کودکی‌شان […]


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

«در انتهای شب» به چه می‌رسیم؟

یکی از مسائلی که سریال‌های ساخته شده در مدیوم‌های مختلف طی چهل سال اخیر با آن دست به گریبان بوده و مخاطب عام نیز به آن اذعان دارد، شروع خوب و پایان‌های ضعیف است. موضوع وقتی جذاب‌تر می‌شود که به حافظه تاریخی خود رجوع کرده و نمونه‌های مختلف را به یاد بیاوریم. تقریبا همگی آنها نیز به جز چند استثنا، این مساله را تایید می‌کنند. اما در یکی دو سال اخیر و با رشد تولید سریال در پلتفرم‌ها، این موضوع کمرنگ‌تر شده و کمتر شاهد این نمودار سینوسی در سریال‌ها هستیم که نمونه آن را به تازگی در سریال افعی تهران شاهد بوده‌ایم. سریال «در انتهای شب» ساخته آیدا پناهنده دیگر نمونه درخشان در این باب است که از قسمت اول تا چهارم، سیر صعودی کرده و اگر با همین شیب به سمت قسمت‌‌های بعدی برود، شاهد اتفاقی تقریبا نادر در بحث سریال خواهیم بود. پناهنده که فیلمنامه نخستین سریال خود را همراه با ارسلان امیری نوشته، ملودرامی کلاسیک خلق کرده که براساس خانواده‌ای کوچک از طبقه متوسط جامعه شکل گرفته است. از جنس آدم‌هایی که مخاطب در اطراف خود نمونه‌های مشابه آن را دیده و در گام نخست با آن همذات‌پنداری می‌کند. ماهی و بهنام به عنوان زوجی اهل هنر که وضعیت مالی چندان مناسبی هم ندارند، در قسمت نخست در زمانی کوتاه معرفی شده و طلاق این دو به عنوان نقطه عطف نخست هم بدون حاشیه‌روی های مرسوم شکل می‌گیرد. چیزی که نویسندگان فیلمنامه از قسمت دوم تا چهارم روی آن مانور می‌دهند، کنکاش در لایه‌های درونی آدم‌ها و نقب زدن به تنهایی عمیقشان است. حتی ورای آن نقاط عطف درخشانی که در پایان قسمت‌های سوم و چهارم گذاشته شده است. ماهی و بهنام هردو قهرمان‌های این سریال هستند اما نویسندگان آن با مهارت بسیار مابین این دو قرار گرفته و هر لحظه به سمتی می‌لغزند. با ورود آدم‌های جدید به زندگی این دو، داستانک‌های خوبی شکل گرفته که به تنه اصلی آن می‌چسبند. یک سو ثریا و دختر خردسالش و در طرف دیگر نقاش جوان و مشهوری که زمانی در دانشکده به ماهی علاقمند بوده است. ورود دوست نقاش آنها به داستان که به نقطه عطف قسمت سوم منجر می‌شود نیز علاوه بر تنشی که به قصه می‌بخشد، تکه دیگری از وجوه درونی قهرمان‌های سریال را آشکار می‌کند. همان طور که در همین قسمت پرده از رازی برداشته می‌شود که می‌تواند نقش مهمی در جدایی این دو از یکدیگر داشته باشد. از طرف دیگر اتفاق‌های ساده و روزمره زندگی که به نظر پیش‌پا افتاده هم به نظر می‌رسند، وجوه دراماتیک پیدا کرده و قصه را به جلو هدایت می‌کنند. برای مثال می‌توان به قضیه آزمون رانندگی بهنام و پنج بار مردود شدنش اشاره کرد که در تضادی ظریف با پلان‌های نسبتا زیاد رانندگی ماهی قرار دارد. همین طور ماجرای غذا و آشپزی که رابطه بهنام و ثریا را استارت زده و ردپای آن را در حلیم پختن پدر ماهی در خانه خود می‌بینیم. یکی از ...