رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۶ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 24 May

۲۱۳۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۵ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

گزارش تصویری “اولین کنسرت موسیقی نوستالژی هند”

اولین کنسرت موسیقی نوستالژی هند با اجرای موسیقی فیلم های خاطره انگیز (سنگام، شعله، عاشقی، کوچ کوچ هوتاهه، جانام جانام و …) و نغمه خوانی خوانندگان مطرح سینمای هندوستان، دلشاد شیخ و شابیر کومار و به تهیه کنندگی بهروز چاهل و به همت موسسه فرهنگی، هنری “آن” و همچنین با حضور سائوراب کومار، سفیر کبیر […]



حضور سازمان سینمایی حوزه هنری در بازار جشنواره فیلم کن

سازمان سینمایی حوزه هنری با ۴ فیلم بلند سینمایی، ۲ انیمیشن، ۴ فیلم مستند، مجموعه‌اى از فیلم‌هاى کوتاه و همچنین محصولات ۲۰۱۷ در بازار فیلم جشنواره کن حضور دارد. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری، این سازمان که یکی از مهم‌ترین مراکز تولیدکننده و توزیع کننده فیلم‌های بلند […]



گزارش تصویری نمایش “دودمان”

نمایش دودمان به نویسندگی و کارگردانی فرزاد باقری از دوم اردیبهشت تا دوم خرداد ماه ۱۳۹۷ در سالن شماره ۲ عمارت ارغنون به روی صحنه می رود. سینماخانه / عکاس: امیر سهیلی پور  


نقدی بر نمایش تبلیغاتی

به وقت وحشت در پردیس سینمایی کوروش

چه بر سرت آمده کارگردان؟چطوری حاتمی کیا؟ با دیدن این فیلم نه فقط برای تو کارگردان برای تمام عوامل تاسف خوردم. با تمامی جنجال ها، حاشیه ها و نقاط ضعف فیلم  به وقت شام را دوست داشتم. اما تو برای تبلیغات فیلم به هر وسیله ای متوسل میشوی و امروز هم به بهای ترساندن خانواده […]


در نشست مشترک مدیر شبکه المنار در تهران با رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری مطرح شد

لزوم تعامل برای همکاری و تولیدات مشترک منطقه‌ای و بین‌المللی/ زمینه‌های همکاری با المنار تقویت شود

نبیل حموده؛ مدیر شبکه المنار لبنان در تهران با حضور در سازمان سینمایی حوزه هنری با محمد حمزه‌زاده دیدار کرد. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری، در این نشست محمد حمزه‌زاده؛ رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری عنوان کرد: شبکه المنار یکی از شبکه‌های پیشگام در منطقه و جهان اسلام […]


گزارش تصویری “نشست خبری جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران” (۲)

دومین نشست خبری بیست و یکمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران به دبیری حسین عبداللهی، یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ با حضور محمد هادی عسگری؛ معاون اداره کل فرهنگی واجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در کنار دیگر مدیران جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران برگزار شد. سینماخانه / عکاس : فرزاد جمشیددانایی



گزارش اولین روز از “جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران”

در نخستین روز از بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی هفت نمایش به روی صحنه رفت. در بخش تجربه های اجرا، نمایش “انگشت به انگشت” به کارگردانی جعفر حجازی از ساعت ۱۶ الی ۲۱ در محوطه مجموعه تالار مولوی اجرا شد. در بخش بین الملل نمایش “چمدان من وطن من است” به کارگردانی […]


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

«بی بدن» و زنده نگه داشتن سینمای اجتماعی

سینمای اجتماعی ایران حالا دیگر به یکی از ارکان اصلی بدل گشته است و «بی بدن» نشان می دهد محدودیت‌های چند سال اخیر و تمام تلاش های خواسته یا ناخواسته در جهت کمرنگ نمودن این شکل از سینما نتوانسته است ریشه دوانده و اصیل این گرایش را به تمامی در میان فیلمسازان و مخاطبین بگسلد. «بی بدن» قصه اش را از ماجرایی واقعی وام می گیرد و فیلمنامه نویس به سبب تجربه و دسترسی به پرونده های جنایی سال های گذشته موفق می شود تا با تلفیق عناصر و متریال های درام و تعلیق بر بستر موضوعی ملتهب، تماشاگر را با خود همراه سازد. فیلمساز و فیلمنامه نویس می کوشند تا تصویری تازه از شخصیت‌ها و فرآیندهای قضایی ارائه دهند و به همین مناسبت است که نوید پورفرج برای نقش بازپرس انتخاب گردیده تا یک نوع آشنایی زدایی را با کاراکتری این چنین شاهد باشیم و تا حد قابل قبولی به توفیق رسیده است. نمونه این رویکرد را می توان در نقش پدر و استفاده از سروش صحت هم امتداد داد که البته به آن اندازه موثر و باورپذیر نیست. الناز شاکردوست پس از وقفه ای کوتاه و در ادامه روند روبه رشد گذشته از پس نقشی سخت که نیاز به آمادگی های روحی و حسی و حتی جسمی خاصی داشته برآمده و حس و حال یک مادر نگران را به خوبی بازتاب می دهد. «بی بدن» یک نقطه ضعف هم دارد و آن طولانی بودن تایم فیلم (نسخه جشنواره) است که می تواند با تدوینی مجدد شکلی پالوده به خود بگیرد. پایان بندی «بی بدن» به شدت غافلگیرکننده است و به زعم نگارنده بر تاثیر گذاری قصه بر مخاطب اش بسیار می افزاید و می تواند از جمله وجوه افتراق این فیلم با سایر آثاری باشد که تاکنون با موضوع قصاص ساخته شده اند؛ همچنانکه پرداختن به جزییات قضایی نیز یکی از ویژگی های «بی بدن» است. سینماخانه / حمید عبدالحسینی