رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

صدای گوینده و هنرمند پیشکسوت رادیو و تلویزیون برای همیشه خاموش شد و در آخرین ایستگاه زندگی تسلیم مرگ شد. “مدار صفر درجه”، “معمای شاه”  و “ماه و پلنگ” را خیلی ها دیده اند و صدایی که هیچ وقت نیاز به دوبله نداشت را همه شنیده اند. مرد رادیویی که جزو نسل دومی های این […]

صدای گوینده و هنرمند پیشکسوت رادیو و تلویزیون برای همیشه خاموش شد و در آخرین ایستگاه زندگی تسلیم مرگ شد.

“مدار صفر درجه”، “معمای شاه”  و “ماه و پلنگ” را خیلی ها دیده اند و صدایی که هیچ وقت نیاز به دوبله نداشت را همه شنیده اند. مرد رادیویی که جزو نسل دومی های این حرفه به شمار می رفت.

آثار اقتباسی را به خوبی تبدیل به شنیدنی هایی برای علاقمندان به رادیو می کرد و از هیچ کوششی برای تربیت و آموزش جوانان خوش صدا و جویای نام در عرصه هنر دریغ نداشت.

مرد با سواد و خوش صدای عرصه هنر همیشه اعتقاد داشت کارگردانی نمایش رادیویی کارگردانی نمایش رادیویی با کارگردانی نمایش صحنه چندان متفاوت نیست؛ چرا که کارگردان نمایش رادیویی علاوه بر دانش و توانمندی های کارگردان نمایش صحنه، بیش از هرکس دیگری، بیشتر از بازیگر و حتی نمایشنامه نویس، باید ویژگی های نمایش رادیویی و رسانه رادیو را بشناسد.

نغمه رادیویی صدرالدین شجره به واقع یک ارکستر به تمام معنا بود؛ ارکستری که به واسطه حنجره گرم و توانمندش پا به عرصه وجود گذاشت و همچون سازهای یک ارکستر، انتخاب، تنظیم و هدایت می شوند.

معلم نغمه و آوا و هنرمند روزهای سخت بازیگری سریال های تاریخی و شکوه عرصه نمایش بعد از تحمل یک بیماری سخت گوارشی ساعتی پیش در بیمارستان لاله شهرک غرب زنگ آوایش برای همیشه ایستاد و از کار افتاد. دوستان و همکاران رادیویی اش برای همیشه با او خداحافظی کردند تا لحظات خاطرانگیزی که برای مردم خلق کرد را به عنوان یک تاریخ ماندگار رادیویی به یادگار بماند.

پایگاه خبری سینماخانه این ضایعه دردناک را به جامعه هنری و به ویژه رادیویی ها تسلیت می گوید.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار