رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

پخش مستند «از نیمه خرداد» با موضوع آغاز رهبری آیت‌الله سید علی خامنه‌ای از امشب ۱۳ مرداد ساعت ۲۲ در شبکه مستند آغاز می‌شود. به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، «از نیمه خرداد» که با همکاری موسسه پژوهشی- فرهنگی انقلاب اسلامی در سه قسمت حدود ۵۰ دقیقه‌ای ساخته‌شده است، با استفاده از تصاویر آرشیوی […]

پخش مستند «از نیمه خرداد» با موضوع آغاز رهبری آیت‌الله سید علی خامنه‌ای از امشب ۱۳ مرداد ساعت ۲۲ در شبکه مستند آغاز می‌شود.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، «از نیمه خرداد» که با همکاری موسسه پژوهشی- فرهنگی انقلاب اسلامی در سه قسمت حدود ۵۰ دقیقه‌ای ساخته‌شده است، با استفاده از تصاویر آرشیوی بکر و دیده نشده‌، ماجرای انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به‌ عنوان رهبر انقلاب را روایت خواهد کرد.

این مستند از تصاویر آرشیوی دیده نشده‌ای از اجلاسیه فوق‌العاده مجلس خبرگان در خرداد سال ۶۸ و مباحثات صورت گرفته در این اجلاس، برای نخستین بار رونمایی می‌کند.

اسناد اجلاسیه فوق‌العاده مجلس خبرگان در ۱۵ مرداد سال ۶۸ نیز برای نخستین بار از تلویزیون پخش می‌شوند.

استعفای آیت‌الله منتظری، چگونگی پذیرفتن این استعفا توسط امام خمینی(ره) و بررسی آن در اجلاس مجلس خبرگان، اصل ولایت‌فقیه و چگونگی ورود آن به قانون اساسی، ارتباط آیت‌الله خامنه‌ای با امام خمینی (ره) و انقلاب و دلایل انتخاب ایشان برای رهبری و… ازجمله مباحثی است که در این مستند به آنها پرداخته‌شده است.

این مستند با نگاهی تبیینی به وقایع این برهه از زمان پرداخته و روایتی بی‌پرده از تاریخ معاصر ارایه می کند.

ناصر طهماسب راوی مستند «از نیمه خرداد» است که ۱۳، ۱۴ و ۱۵ مرداد ساعت ۲۲ از شبکه مستند پخش و روز آینده ساعت ۱۰ بازپخش می‌شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار