رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

اف‌ بی آی کفش های یاقوتی جودی گارلند در فیلم «جادوگر شهر از» را که به سرقت رفته بود، پیدا کرد. به نقل از ورایتی، اف بی آی روز سه شنبه اعلام کرد طی یک عملیات ضربتی کفش های یاقوتی جودی گارلند را که سیزده سال پیش از موزه ای در مینه سوتا به سرقت […]

اف‌ بی آی کفش های یاقوتی جودی گارلند در فیلم «جادوگر شهر از» را که به سرقت رفته بود، پیدا کرد.

به نقل از ورایتی، اف بی آی روز سه شنبه اعلام کرد طی یک عملیات ضربتی کفش های یاقوتی جودی گارلند را که سیزده سال پیش از موزه ای در مینه سوتا به سرقت رفته بود پیدا کرد.

جیل سانبورن مامور ویژه اف بی آی در بیانیه خود اعلام کرد: «در دلِ تقریبا همه جرم های هنری، حرص و طمع را مشاهده می کنیم که در تار و پود آن قرار دارد. حرص و طمع برای برداشتن  آن و کسب سود منفعت برای بازگرداندنش.»

وی افزود: «کفش های راحتی یاقوتی دوروتی یک قطعه با ارزش آمریکایی است. ما امیدواریم افراد جامعه به ما کمک کنند تا جزییات این معما را تکمیل کنیم و بتوانیم همه کسانی را که پشت این طرح و نقشه بودند مسئول بدانیم.»

این کفش‌ها به قیمت ۱ میلیون دلار بیمه شده بودند و یک اهداکننده ناشناس نیز یک میلیون دلار دیگر برای بازگشت سالم آنها پیشنهاد داده بود، اما این پیشنهاد پس از ۱۰ سال منقضی شد.

پس از آن که کفش ها در سال ۲۰۰۵ از موزه جودی گارلند در گرند رپید دزدیده شدند خبری از آنها نبود تا اینکه یک نفر در سال گذشته اطلاعات بیشتری درباره سرقت به موزه ارایه کرد. اف بی آی در بیانیه روز سه شنبه خود اعلام کرد: صاحب کفش های سرقت شده در تلاش برای اخاذی از شرکت بیمه مارکل بود.

چندین مظنون از جمله افراد دخیل در سرقت اولیه و آنها که در تلاش برای اخاذی بودند شناسایی شده اند.

این جفت کفش یکی از چهار جفت موجود بود. حداقل ۲ تای دیگر آنها متعلق به مجموعه داران خصوصی هستند که از جمله آنها مالکیت مشترک دی کاپریو و اسپیلبرگ است که برای نمایش در موزه آکادمی قرار داده شده است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار