رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 16 April

دونالد موفات بازیگر پرکار نقش‌های فرعی که در بیش از ۲۰۰ نمایش برادوی، فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی بازی کرده بود، در سن ۸۷ سالگی درگذشت. به نقل از رپ، دونالد موفات (Donald Moffat) بازیگر پرکار نقش‌های فرعی که در بیش از ۲۰۰ نمایش برادوی، فیلم و سریال تلویزیونی در طول نزدیک به پنجاه سال فعالیت بازیگری […]

دونالد موفات بازیگر پرکار نقش‌های فرعی که در بیش از ۲۰۰ نمایش برادوی، فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی بازی کرده بود، در سن ۸۷ سالگی درگذشت.

به نقل از رپ، دونالد موفات (Donald Moffat) بازیگر پرکار نقش‌های فرعی که در بیش از ۲۰۰ نمایش برادوی، فیلم و سریال تلویزیونی در طول نزدیک به پنجاه سال فعالیت بازیگری به ایفای نقش پرداخته بود براثر عوارض ناشی از سکته در سن ۸۷ سالگی درگذشت. دختر موفات این خبر را به نیویورک‌ تایمز اعلام کرد.

موفات سال ۱۹۳۰ در انگلستان بدنیا آمد. او بازیگری را در آکادمی سلطنتی هنرهای دراماتیک در لندن فرا گرفت. وی پیش از آنکه در سال ۱۹۵۶ به آمریکا برود در تئاتر اولد ویک بازیگری را آغاز کرده بود.

موفات در سال ۱۹۶۷ برای ایفای نقش در نمایشهای «مرغابی وحشی» و «درست است اگر فکر می کنید حق باشماست» در برادوی نامزد جایزه تونی بهترین بازیگر مرد شد.

دونالد موفات در سینما بیشتر برای بازی در فیلم‌های «مردان واقعی» (۱۹۸۳) در نقش لیندون جانسون رییس‌جمهور سابق آمریکا، «موجود» (۱۹۸۲) ساخته جان کارپنتر در نقش فرمانده قرارگاه و نیز «تهدید فوری و آشکار» (۱۹۹۴) در نقش یک رییس‌جمهور فاسد، شناخته می‌شود.

او همچنین در تلویزیون در مجموعه‌های «گالری شبانه»، «بال غربی» و «نظم و قانون: محاکمه با هیات منصفه» بازی کرده است.

از این بازیگر، همسر، چهار دختر، ۱۰ نوه و سه نتیجه به جا مانده است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار