رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 11 خبر


  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 27 April

برنامه این هفته «ایران سینما» (Iran Cinema) به نقد و بررسی فیلم سینمایی «خانه دوست کجاست» ساخته عباس کیارستمی می پردازد. به گزارش سینماخانه به نقل از روابط عمومی شبکه پرس تی وی، این برنامه فیلم «خانه دوست کجاست» که از دید بنیاد فیلم بریتانیا در فهرست ۵۰ فیلمی که باید قبل از ۱۴ سالگی […]

برنامه این هفته «ایران سینما» (Iran Cinema) به نقد و بررسی فیلم سینمایی «خانه دوست کجاست» ساخته عباس کیارستمی می پردازد.

به گزارش سینماخانه به نقل از روابط عمومی شبکه پرس تی وی، این برنامه فیلم «خانه دوست کجاست» که از دید بنیاد فیلم بریتانیا در فهرست ۵۰ فیلمی که باید قبل از ۱۴ سالگی دید را مورد بررسی قرار می دهد.

این فیلم به کارگردانی و نویسندگی عباس کیارستمی محصول سال ۱۳۶۵ است و داستان یک بچه‌مدرسه‌ای را روایت می کند که متوجه می‌شود دفتر دوستش را به اشتباه برداشته‌است؛ بنابراین از خانه بیرون می‌رود تا او را پیدا کند و دفتر را به او پس دهد، اما راهی دشوار و طولانی در پیش است و فرصتی اندک …

در ادامه برنامه، به جوایزی که نصیب این فیلم شده اشاره می شود؛«خانه دوست کجاست» محصول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و از جمله جوایز و دستاوردهای آن می توان به جایزه ویژه هیئت داوران و لوح زرین بهترین کارگردانی جشنواره فیلم فجر ۱۳۶۵، جایزه فیبرشی و فیلم منتخب انجمن منتقدان فیلم جشنواره فیلم لوکارنو ۱۹۸۹، جایزه سینمای هنر و تجربه در دومین جشنواره برخوردهای سینمایی کن ۱۹۸۹، جایزه بهترین فیلم جشنواره سلطنتی بلژیک ۱۹۹۰، جایزه سینه کید جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان آمستردام ۱۹۹۲ و جایزه بهترین فیلم جشنواره فیلم رم ۱۹۹۵ اشاره کرد.

«ایران سینما» به تهیه کنندگی کیانوش الطافی، پنجشنبه ۱۱ بهمن ساعت ۱۰:۰۰ از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه جمعه ساعت ۱۷:۲۰ ، شنبه ۰۷:۰۰ و یکشنبه ۱۴:۰۰پخش می شود.

سینماخانه/ حامد بهجتی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار