رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 6 May
  • شنبه 7 اردیبهشت 1398 - 15:03
  • کد خبر : 36301
  • تئاتر
  • چاپ خبر : پژوهشی در باب یک دبیرستان دخترانه در اولین روز از “جشنواره تئاتر دانشگاهی”

در نخستین روز از بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی شش نمایش به روی صحنه رفتند. به گزارش سینماخانه؛ در بخش بین الملل، نمایش “Tabbar” به کارگردانی میلاد نوروزی در عمارت نوفل لوشاتو و نمایش “Desegregation” اثر مشترک ایران و اتریش به کارگردانی شهرزاد نظرپور در سالن اصلی مولوی به روی صحنه رفتند. […]

در نخستین روز از بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی شش نمایش به روی صحنه رفتند.

به گزارش سینماخانه؛ در بخش بین الملل، نمایش “Tabbar” به کارگردانی میلاد نوروزی در عمارت نوفل لوشاتو و نمایش “Desegregation” اثر مشترک ایران و اتریش به کارگردانی شهرزاد نظرپور در سالن اصلی مولوی به روی صحنه رفتند.

در بخش جشنواره جشنواره ها نیز نمایش “بی نام” به نویسندگی و کارگردانی مهلا عرب فربدی در پلاتو خورشیدی دانشگاه هنر اجرا شد.

در بخش خارج از مسابقه، نمایش “فقط چهل روزه بودم” نوشته مسعود هاشمی نژاد و کارگردانی مسعود طیبی در پلاتو اجرا تئاتر شهر به روی صحنه رفت.

در بخش صحنه دو نمایش “است” و “پژوهشی در باب ایده ی کارگردان به مثابه دولت تئاتر” اجرا شدند.

نمایش “است” به نویسندگی و کارگردانی پرنیا شمس در سالن اصلی مولوی به روی صحنه رفت.

پرنیا شمس در رابطه با این نمایش گفت: “کار درباره ی یک مدرسه ی دخترانه در تهران است که یک دختر شهرستانی وارد آن مدرسه میشود و رابطه ای صمیمی با یکی از همکلاسی های خودش را شروع می کند، که این رابطه باعث بحران می شود.”

در این نمایش پروانه ذابح، یاسمن رسولی، نگار رئوفی، شادی صف شکن، مهتاب کریمی، صدف ملکی و ماهور میرزا نژاد هنرنمایی می کردند.

نمایش “پژوهشی در باب…” به کارگردانی شروین زرکلام در سالن استاد سمندریان پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران اجرا شد.

این نمایش نشان دهنده سه نوع وضعیت دولتی و حکومتی بر مردم یک کشور در قیاس با فضای تئاتر و نوع برخورد کارگردان با اجراگران یک نمایش بود.

در این نمایش طاها سهرابی، سپهر طهرانچی، احمد عرفانی، روح الله مرادی، فائزه منوچهری، طهماسب مهدوی و اطهر نگهبانی به ایفای نقش می پرداختند.

بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی از ۵ تا ۱۴ اردیبهشت به دبیری امین مختاری برگزار می شود.

سینماخانه / خبرنگار: فرشید حاجیان

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار