رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 10 May
  • جمعه 13 اردیبهشت 1398 - 11:52
  • کد خبر : 36402
  • تئاتر
  • چاپ خبر : در هفتمین روز از جشنواره تئاتر دانشگاهی ۹ نمایش به روی صحنه رفت

در هفتمین روز از جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ۹ نمایش در ۵ بخش اجرای خود را انجام دادند. به گزارش سینماخانه؛ در بخش خارج از مسابقه نمایش “سریس” به نویسندگی ساحل عمادی و کارگردانی علی میرنژاد در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان اجرا شد. در بخش جشنواره جشنواره ها، نمایش “دوستان کمدی” نوشته گابو […]

در هفتمین روز از جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ۹ نمایش در ۵ بخش اجرای خود را انجام دادند.

به گزارش سینماخانه؛ در بخش خارج از مسابقه نمایش “سریس” به نویسندگی ساحل عمادی و کارگردانی علی میرنژاد در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان اجرا شد.

در بخش جشنواره جشنواره ها، نمایش “دوستان کمدی” نوشته گابو راسوو و کارگردانی امیر محمد ابراهیمی از دانشگاه سوره در عمارت نوفل لوشاتو به روی صحنه رفت.

در بخش تجربه های اجرا نمایش “مونولاگ” به کارگردانی محمد حسین بورابلی در پلاتو خسروی دانشگاه هنر و نمایش “قلب کاغذی شمعدانی های زمین” به نویسندگی و کارگردانی المیرا رضایی در محوطه چهارراه ولیعصر اجراهای خود را به پایان رساندند.

در بخش صحنه ، نمایش های “کاربن”,  “خیانت پینتر”، “تکراری ترین تئاتر تاریخ” و “مسئله تحمل ناپذیر وجود” اجرا شدند.

نمایش “تکراری ترین تئاتر تاریخ” نوشته احمد سلگی و کارگردانی آرزو جلالی و سارا بهاریه در سالن استاد صمیمی مفخم پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران به روی صحنه رفت.

نمایش “مسئله تحمل ناپذیر وجود” نوشته امیر حمزه حیدری و کارگردانی رها رضی زاده در پلاتو خورشیدی دانشگاه هنر اجرا شد.

رها رضی زاده درباره این نمایش گفت: “مسئله تحمل ناپذیر وجود روایتگر زندگی سه دوست به نام های دنیل، لئو و مایکل است که باهم زندگی می کنند و بخاطر اخلاق ها و ویژگی هایشان با هم اختلاف زیادی دارند، این اختلاف ها بر سر مسائل ساده آنقدر ادامه پیدا می کند تا مسئله ای تحمل ناپذیر را برایشان به وجود می آورد. این نمایش کمدی است که گه گاهی به فرم کمدی سیاه نزدیک می شود.”

در این نمایش عارف رضایی، امیرحسین رضوان صفت و امیر حمزه حیدری به ایفای نقش پرداختند.

نمایش “خیانت پینتر” به نویسندگی و کارگردانی رضا الهی در سالن استاد سمندریان پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران اجرا شد.

این نمایش اقتباس آزادی بود از نمایشنامه خیانت نوشته هارولد پینتر که بیانگر برخورد شوهری بود که متوجه خیانت همسرش با برادر خود می شود و عکس العمل های او در مواجه با این موضوع.”

نمایش “کاربن” به نویسندگی و کارگردانی عرفان غفوری صنعتی در سالن اصلی تالار مولوی اجرا شد.

این نمایش خانواده ای را نشان می داد که پدر خانواده دچار یک مشکل پوستی شده است و همین مسئله کم کم به جایی می رسد که بقیه اعضای خانواده تصمیم به نادیده گرفتن پدر و جایگزین کردن آن با یک پدر خیالی می کنند.

بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی از ۵ تا ۱۴ اردیبهشت به دبیری امین مختاری برگزار می شود.

سینماخانه / خبرنگار: فرشید حاجیان

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار