رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

کارگردان فیلم سینمایی «رستاخیز» به انتشار نسخه عربی فیلمش در اینترنت با انتشار بیانیه‌ای واکنش نشان داد. در آستانه عاشورای حسینی نسخه‌ای ۱۵۸ دقیقه‌ای با دوبله عربی از فیلم سینمایی «رستاخیز» با موضوع قیام امام حسین(ع) در یوتیوب منتشر شد. این در حالی است که نسخه مذکور از کیفیت بالایی برخوردار است. حال کارگردان رستاخیز […]

کارگردان فیلم سینمایی «رستاخیز» به انتشار نسخه عربی فیلمش در اینترنت با انتشار بیانیه‌ای واکنش نشان داد.

در آستانه عاشورای حسینی نسخه‌ای ۱۵۸ دقیقه‌ای با دوبله عربی از فیلم سینمایی «رستاخیز» با موضوع قیام امام حسین(ع) در یوتیوب منتشر شد. این در حالی است که نسخه مذکور از کیفیت بالایی برخوردار است.

حال کارگردان رستاخیز با انتشار بیانیه‌ای، نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و نوشته است: «نسخه معیوب این فیلم با نام «القربان» در اقدامی غیراخلاقی و غیرقانونی به فضای مجازی و سایت‌های اینترنتی راه یافته است. راهزنانِ عرصه هنر و فرهنگ با بستن قاب تصویر (کادر)، نشانِ حک شده (واترمارک) بر روی تصاویر و عنوان‌بندیِ (تیتراژ) انتهای فیلم که حاوی اسامی عوامل و سرمایه‌گذاران فیلم بوده است را حذف کرده‌اند. متأسفانه چهار روز از این سرقتِ فرهنگی سپری شده، صدها هزار نفر فیلم «القربان» را دیده‌اند و بنا بر قرائن موجود، میلیون‌ها نفر با پرداخت هزینه به شبکه‌های اینترنتیِ خارجی به تماشای آن نشسته‌اند!» (  ۱۳۹۸۰۶۲۳۰۰۰۸۱۳_Test)

درویش بیان نکرده نسخه منتشر شده از سوی چه کسی یا چه اشخاصی و با چه هدفی روی اینترنت قرار گرفته است. این در حالی است که در چنین مواردی، مکاتبه با یوتیوب راهگشاست و موجب حذف فیلم از دیتای عظیم این غول اینترنتی می‌شود.

همچنین پرسشی به ذهن متبادر می‌شود که آیا انتشار این نسخه در ایام محرم، تصادفی بوده است یا راهی برای به گردش انداختن مجدد پرونده رستاخیز؟

منبع: فارس

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار