رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 13 خبر


  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 28 April

پوستر و لوگوی مستند بلند سینمایی «ایساتیس» در آستانه آغاز چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» و با طراحی مازیار علیاری رونمایی شد. به نقل از مشاور رسانه‌ای فیلم، پوستر و لوگوی مستند بلند سینمایی «ایساتیس» آخرین ساخته علیرضا دهقان فیلمساز جوان کشورمان در آستانه برگزاری چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» رونمایی و منتشر شد. این پوستر توسط مازیار علیاری […]

پوستر و لوگوی مستند بلند سینمایی «ایساتیس» در آستانه آغاز چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» و با طراحی مازیار علیاری رونمایی شد.

به نقل از مشاور رسانه‌ای فیلم، پوستر و لوگوی مستند بلند سینمایی «ایساتیس» آخرین ساخته علیرضا دهقان فیلمساز جوان کشورمان در آستانه برگزاری چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» رونمایی و منتشر شد.
این پوستر توسط مازیار علیاری هنرمند گرافیست طراحی شده است. علیاری، طراحی نشان شبکه پویا، نهال و بانک گردشگری و دو دوره جایزه سرو نقره‌ای انجمن طراحان گرافیگ ایران و جایزه دو دوره جشنواره هنرهای تجسمی فجر را در کارنامه حرفه ای خود دارد.
علیرضا دهقان کارگردان این مستند در گفت‌وگویی با سایت هنرآنلاین درباره سبک روایتی «ایساتیس» توضیح داد: «مستند «ایساتیس» یک مستند ترکیبی با رویکردی شاعرانه است، درواقع برگرفته از نام قدیمی یزد دومین شهر تاریخی دنیاست، روایت چهار عنصر آب، باد، آتش و خاک و سرگذشت آن‌ها در دل کویر ایران است. این چهار عنصر، روایت زندگی مردم آن منطقه را به همراه برخی اتفاقاتی که در گذر زمان بر آن‌ها گذشته است تا امروز روایت می‌کنند».

دهقان درباره اهمیت جغرافیا در این فیلم و خصوصیات مستندهایی از جنس شاعرانه افزود: «فیلم‌های شاعرانه با استفاده از زبان‌های تمثیلی و رمزآلود سعی می‌کنند از سطح تجربیات روزمره زندگی، فراتر روند و تماشاگرانشان را به اندیشیدن و تحلیل پدیده‌های پیرامونشان وادار کنند».

این مستندساز در جواب به این که آیا این فیلم هم در ادامه فیلم‌های قبلی او با موضوع آب و محیط زیست است، اظهار کرد: «من پیش از این سه کار در رابطه با موضوع بحران و تنش آبی کار کرده بودم، اما در این فیلم سعی کردم از آن عبور کنم و دغدغه‌های اجتماعی و ارتباط انسان با طبیعت را در نظر بگیرم».

مستند سینمایی «ایساتیس» در بخش «مسابقه ملی» چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» حاضر است و با ۱۵ فیلم دیگر رقابت می‌کند.
در خلاصه این فیلم آمده است: «داستان دستهای مردمانی که از خاک کیمیا ساختند و از نیستی به هستی رسیدند. داستانی کهن از منزلت حقیقی آب؛ از اندیشه های نو در رانش آب. داستان پر فراز و نشیب شهری که قرن‌هاست چون عقیق بر دل خاک خشک و خالی کویر می‌درخشد. داستان گفتگوی مهربان ادیان و عطر ایمان…»
ابوالحسن تهامی‌نژاد، نصرالله مدقالچی، زهره شکوفنده و مریم شیرزاد راویان این مستند سینمایی هستند.
فهرست سایر عوامل مستند «ایساتیس» عبارت است از؛ کارگردان: علیرضا دهقان، مدیر فیلمبرداری: مهدی آزادی، پژوهش: راحیل صحرایی و علیرضا دهقان، تدوین: بهمن کیارستمی و پویا پارسا مقام، آهنگساز : ستار اورکی، صدابردار: اشکان طلوعیان، صداگذار: آرش قاسمی، نویسنده متن: رضا آتشی و علیرضا دهقان، ویرایش متن: همایون امامی، مدیر تولید: محمدحسین افضلی، مدیر هماهنگی: محمدرضا واحدی، دستیار یک و برنامه ریز: محسن شاهنده، دستیار دوم کارگردان: فرامرز جاوید، دستیار یک فیلمبرداری: محمد آقاحسینی، دستیار دوم فیلمبرداری: میلاد جعفری، دستیار سوم فیلمبرداری: علیرضا ناظمیان، تصاویر هوایی: علی نیکبخت، حسین فراهانی، پیمان علیزاده، پیمان امیری، جلال رحیمی و رضا بابایی، طراح صحنه: وحید زبرجدی، مدیر صحنه: علی فرخ، طراح لباس: زهرا غیاثی، رنگ‌آمیزی تصاویر: حمیدرضا فطوره‌چیان و برنا جمشیدی، جلوه‌های ویژه بصری: علی نیکوکار، مدیر تدارکات: امیر پارسایی، سینه موبیل: جعفر نامنی، عکاس و فیلمبردار پشت صحنه: امیر جلالی، طراح گرافیک: مازیار علیاری، مشاور رسانه‌ای: آزاده فضلی، مجری طرح: مزرعه فیلم.

منبع: هنروتجربه

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار