رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 23 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April

مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به تجربه‌های مشترک جشنواره فیلم کودک و «سینماحقیقت»، استمرار برگزاری آنلاین جشنواره‌ها را باعث تقویت ارتباط مخاطبان و برگزارکنندگان این رویدادها دانست. به گزارش سینماخانه به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «سینما حقیقت»، علیرضا تابش مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی با حضور در ستاد […]

مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به تجربه‌های مشترک جشنواره فیلم کودک و «سینماحقیقت»، استمرار برگزاری آنلاین جشنواره‌ها را باعث تقویت ارتباط مخاطبان و برگزارکنندگان این رویدادها دانست.

به گزارش سینماخانه به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «سینما حقیقت»، علیرضا تابش مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی با حضور در ستاد برگزاری چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» از بخش‌‌های مختلف ستاد بازدید کرد.

علیرضا تابش درباره تاثیر سینمای مستند در ارتقاء فرهنگ جامعه گفت: سینمای مستند برای جامعه‌ای مثل ایران که دارای پیشینه و تنوع فرهنگی است استراتژیک و راهبردی محسوب می‌شود. از این جهت استراتژیک که برای نشان دادن جلوه‌های متنوع فرهنگی، تاریخی و ظرفیت‌های کشوری مثل ایران در مقایسه با کشورهای همسایه خود، دارای اهمیت است. سینمای مستند با نگاه مستقل و هنرمندانه‌ سینماگران، می‌تواند جلوه‌ای متفاوت از کشور را نشان دهد، مسئله‌یابی کند، راهکار بدهد و چشم بینای مدیران و مسئولان باشد. من برخی از مستندها را که می‌بینم، متوجه می‌شوم روی آن‌ها پژوهش و تحقیق‌ شده و به نظرم این موضوع ارزشمند است.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به اهمیت موضوع بازاریابی در سینمای مستند توضیح داد: باید کاری کرد سینمای مستند درست ترویج و معرفی شود. ظرفیت‌های سینمای مستند در بخش بازاریابی جدی گرفته شود. تصوری وجود دارد که سینمای ایران در حوزه بازاریابی جهانی پیشنهادهای تازه ندارد. اگر تیم بازاریابی مسلط برای سینمای مستند داشته باشیم به نظرم به لحاظ اقتصادی اتفاق خوبی می‌افتد.

تابش ادامه داد: اتفاقی که در حال حاضر می‌شود از آن یاد کرد فضای آنلاین است که محدودیت‌های سابق را برطرف کرده است. همچنان بازار‌های فیزیکی برای شناخت، مذاکره و معرفی بازاریاب‌ها و صاحبان آثار، یکی از درگاههای معرفی آثار به جهان است، اما ظرفیت دیجیتال باعث تسهیل این بازاریابی می‌شود و ایران هم می‌تواند از این ظرفیت‌ها بیشتر استفاده کند.

مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی گفت: امسال در جشنواره «سینماحقیقت» به خاطر شرایط کرونایی شاهد برگزاری آنلاین هستیم که این هم ظرفیت تازه‌ای را برای سینما ما ایجاد کرده است. مسیری که ما در جشنواره فیلم کودک شروع کردیم در جشنواره حقیقت پیگیری و تکمیل شد. پلتفرم‌ها هم باید به ظرفیت سینمای مستند بیشتر توجه کنند. بهتر است پلتفرم‌ها گونه‌های این چنینی سینما را که به نوعی با ذوق مردم سروکار دارد، در ویترین محصولاتشان قرار بدهند.

دبیر جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان درباره برگزاری بزرگداشت‌ها در جشنواره سینما حقیقت گفت: یکی از کارهای خوب جشنواره «سینماحقیقت» برگزاری بزرگداشت‌ها بود که یک بسته آموزشی هستند. می‌شود این بزرگداشت‌ها را تکثیر و منتشر کرد و در اختیار مخاطبان قرار داد. این‌گونه مراسم نوعی ادای احترام است به بزرگان سینمای مستند که «سینماحقیقت» در این سال‌ها این کار را انجام داده است. توجه به فیلمسازانی که سال‌های متمادی با مرارت‌ زیاد، استادانه در راه تثبیت سینمای مستند کشور تلاش کردند، لازم است.

علیرضا تابش در پایان راجع ‌به آنلاین بودن جشنواره‌ها افزود: برگزاری آنلاین جشنواره‌ها می‌تواند مخاطبان وسیع‌تری را درگیر این رویدادها کند و از طرفی دست اندرکاران جشنواره هم دسترسی بیشتری به نظر مخاطبان دارند. مخاطبان می‌توانند نظرشان را در فضای مجازی بیان کنند یا ایمیل بدهند. این موضوع می‌تواند مخاطبان خاص فیلم‌های مستند را افزایش بدهد. کار دیگری که ما در جشنواره کودک انجام دادیم و در جشنواره «سینما حقیقت» هم انجام شده، پرداخت حق پخش فیلم‌هایی بود که بخش خصوصی ساخته است. این گام مهمی است برای به‌ رسمیت شناختن حقوق صاحبان آثار که همراه جشنواره‌ها می‌شوند.

آئین اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» به دبیری محمد حمیدی مقدم فردا چهارشنبه سوم دی ماه برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار