رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March
  • شنبه 27 دی 1399 - 21:01
  • کد خبر : 59158
  • تئاتر
  • چاپ خبر : کرونا هنر بدن و حرکت را مورد توجه ویژه قرار داد

مدیر بخش هنر بدن و حرکت (فیزیکال-تئاتر) سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر معتقد است در شرایط کرونا گویی زور مدیران و مسئولان تنها به تعطیلی تئاتر و سینما رسیده است با این حال کرونا فرصتی را برای پرداختن ویژه به هنر بدن و حرکت در جشنواره تئاتر فجر فراهم کرده است. به گزارش سینماخانه […]

مدیر بخش هنر بدن و حرکت (فیزیکال-تئاتر) سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر معتقد است در شرایط کرونا گویی زور مدیران و مسئولان تنها به تعطیلی تئاتر و سینما رسیده است با این حال کرونا فرصتی را برای پرداختن ویژه به هنر بدن و حرکت در جشنواره تئاتر فجر فراهم کرده است.

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به نقل از خبرگزاری فارس؛ یاسر خاسب مدیر بخش هنر بدن و حرکت (فیزیکال-تئاتر) سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر گفت: هنر بدن و حرکت در تمام دنیا شناخته شده است و گرایش‌های مختلفی دارد اما در سال‌های گذشته همیشه جای این شاخه در جشنواره تئاتر فجر خالی بود و یا جنبه ویترینی داشت و به صورت ویژه به آن نگاه نمی‌شد.
وی افزود: هنر بدن و حرکت یک زبان بین‌المللی محسوب می شود از همین رو همیشه در این بخش رقابت جذابی بین تیم‌های ایرانی و خارجی شکل گرفته است. فیزیکال-تئاتر از جمله بخش‌هایی است که در دنیا می‌تواند حرفی برای گفتن داشته باشد و بی واسطه با مردم کشورهای دیگر ارتباط برقرار کند. زیرا هنر بدن، زبان اصلی همه موجودات جهان است و نمود تصویری دارد. من ۱۰ سال است که پیوسته برای این رشته می‌جنگم و به عنوان کوچکترین عضو این حوزه باید بگویم همیشه سعی کرده‌ام بین تیم‌ها و هنرمندان شهرهای مختلف دوستی ایجاد کنم تا از هر گوشه و کنار این مملکت بتوانیم با هم ارتباط برقرار و به هم کمک کنیم تا اتفاق خوبی رقم بخورد.
خاسب عنوان کرد: امسال در دوره سی و نهم جشنواره تئاتر فجر بعد از این مدت‌ها امکان توجه ویژه به بدن و حرکت در تئاتر فراهم شده است. این بخش از جشنواره قرار است در جزیره کیش برگزار شود. کرونا برای تئاتر هم نتایج منفی و هم مثبت داشته است. اگرچه ضربه سنگینی به هنر زده است، اما فرصتی را برای سکوت و سکون مردم فراهم کرد تا آدم‌ها بیشتر به خود و اطرافیان خود فکر کنند و بدانند زندگی خود را چگونه پیش ببرند.
این هنرمند با اشاره به همکاری مجموعه آوای خلیج فارس با جشنواره تئاتر فجر برای برگزاری بخش ویژه «هنر بدن و حرکت» توضیح داد: از سال گذشته پیگیر شدیم فستیوال حرکت را در این مجموعه برگزار کنیم اما جریان کرونا و تعطیلی ها باعث شد آقای حسین مسافر آستانه هم با ما همراه شوند و باید از ایشان و آقای صادقی مدیر مجموعه آوای خلیج فارس برای این حمایت تشکر کنم.
وی در پایان با بیان این که نباید اجازه داد در شرایط کرونا بین مردم و هنر فاصله بیافتد، بیان کرد: در حال حاضر همه مشاغل با احتیاط و مراقبت پیش می‌روند و فعال هستند اما گویا زور تصمیم گیران فقط به تئاتر و سینما رسیده که باز هم به تئاتر در این جریان بی مهری بیشتری شد. باید حال این روزهای تئاتر را دریافت و به آن کمک کرد.
سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به دبیری حسین مسافرآستانه ۱۱ تا ۲۱ بهمن ۹۹ برگزار می‌شود. آدرس سایت جشنواره www.fitf.ir است.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار