رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۱۳ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 21 May

دروغ‌پراکنی چند رسانه و فرد منفعت‌طلب علیه جشنواره و جوسازی پیرامون رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی در مرکز همایش‌های برج میلاد از نقاط تاریک روز اول جشنواره فیلم فجر بود. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره فیلم فجر، بسیاری از خبرنگاران و عکاسان رسانه که امروز در برج میلاد حاضر بودند، نسبت […]

دروغ‌پراکنی چند رسانه و فرد منفعت‌طلب علیه جشنواره و جوسازی پیرامون رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی در مرکز همایش‌های برج میلاد از نقاط تاریک روز اول جشنواره فیلم فجر بود.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره فیلم فجر، بسیاری از خبرنگاران و عکاسان رسانه که امروز در برج میلاد حاضر بودند، نسبت به شیوه فاصله‌گذاری در سینمای رسانه واکنش مثبت نشان دادند و به راحتی به تماشای دو فیلم اکران شده در این سالن نشستند و در جلسات پرسش و پاسخ حاضر شدند.
این در حالی است که چند نفر که منفعتی از این دوره جشنواره نصیب‌شان نشد و چند رسانه که با کاهش ظرفیت سینمای رسانه‌ها به دلیل ضرورت رعایت فاصله‌گذاری‌ها، فرصتی برای ارائه لیست‌های بلندبالا نیافتند، در اقدامی غیراخلاقی با تصویرسازی اقدام به دروغ‌پراکنی و جوسازی علیه جشنواره کردند.
علیرضا مرادی دبیر خبرگزاری جمهوری اسلامی «ایرنا» که در سینمای اهالی رسانه در «برج میلاد» حضور پیدا کرده بود گفت: روز نخست جشنواره در برج میلاد در ایده‌آل‌ترین شکل ممکن برگزار شد. تعداد مهمانان جشنواره که به دلیل کرونا بسیار کمتر از سال‌های قبل بود یکی از اتفاق‌های مثبتی بود که امسال رخ داد.
او ادامه داد: همه از ماسک استفاده می‌کردند و برای ورود و خروج از سالن‌ها فاصله اجتماعی به درستی رعایت می‌شد. همانطور که فاصله‌گذاری اجتماعی در سالن هم به شکل درستی اتفاق افتاده بود.
خبرنگار سینمایی ایرنا و مجری بخش خبر برنامه تلویزیونی نقد سینما گفت: جشنواره از لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی در روز اول نمره قبولی گرفت و اگر به همین روال پیش برود به نظر جشنواره خوب و سلامتی را تجربه خواهیم کرد.

علی ناصری از خبرگزاری برنا گفت: در اولین روز جشنواره فیلم فجر شاهد رعایت پروتکل‌های بهداشتی به بهترین شکل با ضدعفونی کردن سالن‌ها و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در چیدمان صندلی‌های سالن اصلی بودیم. در هر دو سانس نیز فیلم‌ها در سالن اصلی مرکز همایش‌های برج میلاد با حدود یک سوم ظرفیت نمایش داده شدند که در صورت تداوم در روزهای آینده، این شرایط می‌تواند اهالی سینما و اصحاب رسانه را در ۱۰ روز برگزاری جشنواره فیلم فجر با خیال راحت به کاخ جشنواره بیاورد.
همچنین مهدی سلیمانی از سلام سینما گفت: به نظرم همه در روز اول تقریبا نکات بهداشتی را رعایت کردند. صندلی‌ها در برج میلاد کاهش یافته و فاصله گذاری اجتماعی رعایت شده است.
ایزد مهرآفرین فعال رسانه در توئیتی نوشت: الحق و انصاف روز اول جشنواره در برج میلاد خیلی خوب و منظم و با رعایت پروتکل بهداشتی برگزار شد. فاصله صندلی‌ها زیاد و تعداد افراد به زور به ۱۰۰ نفر می‌رسید. او در این توئیت خطاب به جوسازان علیه جشنواره نوشت: اگر با جشنواره لج هستید، حداقل مرام و معرفت داشته باشید!
زهرا منصوری خبرنگار خبرگزاری مهر در زمینه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در روز اول سینمای رسانه‌ها گفت: لحاظ فاصله گذاری در سالن، یکی در میان کردن صندلی‌ها و کنترل ماسک خبرنگاران در زمان اکران وضعیت خوبی داشت. نشست‌ها هم طبق وعده‌ای که داده شده بود، با حداقل عوامل در زمان کم برگزار شد ضمن آن که وضعیت پذیرایی به لحاظ رعایت بهداشت معدل خوبی داشت و مواد خوراکی به صورت بسته‌‌بندی شده ارائه شد. البته این که اهالی رسانه همکاران خود را بعد از یک سال دیده‌اند، شاید اساسا قابل کنترل نباشد و رعایت فاصله‌گذاری‌ها در این زمینه، مربوط به خود افراد است. و البته این که شاید حذف فوتوکال‌ و صف‌ها، شرایط را بهتر هم بکند.

سمیه مردانی خبرنگار صداوسیما، روز اول جشنواره سی و نهم را خلوت‌ترین و بی‌روح‌ترین روز در تاریخ جشنواره فیلم فجر دانست و مریم کریمیان برنامه‌ریز برنامه نلویزیونی هفت، همه چیز روز نخست این دوره جشنواره را خوب و باقاعده قلمداد کرد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار