رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 22 خبر


  • چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۲۲ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 1 May

چهار سینمای هویزه، آفریقا، سیمرغ و ویلاژ توریست ، میزبان هجدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد خواهند بود. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره فیلم فجر، جعفر مروارید دبیر جشنواره فیلم فجر مشهد و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، در نشست خبری این جشنواره که در پردیس سینمایی هویزه […]

چهار سینمای هویزه، آفریقا، سیمرغ و ویلاژ توریست ، میزبان هجدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد خواهند بود.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره فیلم فجر، جعفر مروارید دبیر جشنواره فیلم فجر مشهد و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، در نشست خبری این جشنواره که در پردیس سینمایی هویزه مشهد برگزار شد، ضمن تبریک ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تقدیر از زحمات اهالی رسانه در پوشش دادن اخبار این اتفاق سینمایی گفت: همزمان با سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر، هجدمین جشنواره فیلم فجر در مشهد نیز  از ۱۵ تا ۲۲ بهمن برگزار می شود.

جعفر مروارید تصریح کرد: با امضای تفاهم‌نامه برگزاری جشنواره فیلم فجر به عنوان مهمترین رویداد سینمایی کشور،این اتفاق سینمایی در آغاز دهه فجر و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به تقویت امید و نشاط اجتماعی می انجامد که مورد تاکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب است.

مروارید با بیان این که بی تردید برگزاری جشنواره فیلم فجر ،در ادامه زیست کرونایی، کمک به نشاط اجتماعی و در راستای حمایت از اقتصاد فرهنگ و هنر است.

رونمایی مستند “از عرش تا فرش”

دبیر هجدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد خاطرنشان کرد :همزمان با برگزاری این جشنواره ، ازفیلم مستند”از فرش تا عرش”از تولیدات انجمن سینمای جوانان که به همت سینما گران جوان و با نگاهی به یک موضوع اجتماعی اخلاقی تولید شده است، رونمایی می‌شود.

دبیر جشنواره فیلم فجر مشهد با تاکید بر این که حفظ سلامتی مردم یک دغدغه همگانی است، تصریح کرد: ستاد برگزاری جشنواره فیلم فجر مشهد ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله کاهش ظرفیت سالن های سینما به یک سوم است و همچنین بر محدودیت‌های کرونایی در طول برگزاری جشنواره نظارت خواهد داشت. امیدوارم که برگزاری این رویداد همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به یک فرهنگ‌سازی عمومی در فضای جمعی بیانجامد.
دبیر هجدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد اظهار کرد: طبق توافق به‌عمل آمده با مدیران سینماها، همگی موظف به رعایت و نظارت بر انجام پروتکل ها هستد.وی تصریح کرد: ابتدا قرار بود ۳ سئانس برای نمایش فیلم‌ها داشته باشیم اما به خاطر امنیت بهداشتی بیشتر، این ُسئانس‌ها کاهش یافته و فیلم ها در دو سئانس و در ساعت های ۱۵ و ۱۸ به نمایش در می‌آیند . این فاصله زمانی نیز به منظور حذف تجمع برای تماشای فیلم‌ها صورت گرفته است. علاقه‌مندان به تماشای فیلم‌های جشنواره، باید با ماسک ومایع ضد عفونی و بدون تجمع در سالن‌های سینما حضور یابند.

نمایش تمامی فیلم‌های جشنواره در مشهد
مروارید با تاکید بر این که تمامی فیلم های سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در مشهد نیز اکران خواهند شد مگر فیلم یا فیلم هایی که تهیه کننده آن تمایلی به ارسال فیلم به استانها را نداشته باشد، گفت: در جشنواره امسال  فیلم هایی با مضامین اجتماعی، سیاسی، دفاع مقدس، گفتمان انقلاب اسلامی، کمدی و فانتزی به نمایش در می آیند تا هر گونه سلیقه ای را با خود همراه کنند.

برگزاری سومین جشن سیمرغ خراسان 

دبیر جشنواره همچنین از برگزاری سومین دوره “سیمرغ خراسان”به منظور شناسایی و معرفی فیلمسازان جوان و توانمندی‌های استان به مخاطبان و تثبیت جایگاه فیلم‌های بلند و کوتاه خبر داد و گفت: در جشنواره امسال نشست های نقد و بررسی نخواهیم داشت.

نحوه خرید بلیت‌های جشنواره

دبیر جشنواره در مشهد با اشاره به این که امسال دیگر گیشه‌های سینما مجاز به فروش بلیت های جشنواره نیستند گفت: بلیت‌های جشنواره، فقط از طریق سامانه های”سینما تیکت”،”ایران تیک” و”گیشه۷ ” با قیمت ۳۰ هزار تومان به فروش می رسد: وی همچنین تصریح کرد: جدول زمان بندی نمایش فیلم‌های جشنواره، به زودی به اطلاع همگان خواهد رسید .

سینما آفریقا میزبان اهالی رسانه خواهد بود

مروارید اظهار کرد: سینما آفریقای مشهد بعنوان سینمای اهالی رسانه و اصحاب فرهنگ و هنر در نظر گرفته شده است که این عزیزان می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، فیلم های جشنواره را در این سینما به تماشا بنشینند.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار