رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

ابلق نمونه مثال زدنی از فیلم هایی است که از جزبه کل ساخت و پرداخت می شوند. این جزئیات نگاری را می توان از فیلمنامه تا آخرین مرحله آماده سازی یعنی تدوین به خوبی در اثر شناسایی نمود. فیلم تازه نرگس آبیار بار دیگر اثبات می کند که او فیلم به فیلم در حال رشد […]

ابلق نمونه مثال زدنی از فیلم هایی است که از جزبه کل ساخت و پرداخت می شوند. این جزئیات نگاری را می توان از فیلمنامه تا آخرین مرحله آماده سازی یعنی تدوین به خوبی در اثر شناسایی نمود. فیلم تازه نرگس آبیار بار دیگر اثبات می کند که او فیلم به فیلم در حال رشد و تکامل مسیر فیلمسازی اش قرار دارد به نحوی که می توان پس از تماشای آخرین اثرش از آن به عنوان کامل ترین فیلمش یاد نمود.
ابلق طرح یکی از موضوعات مغفول و مبتلا به جامعه ما به حساب می آید. مسئله تجاوز و تبعات پس از آن و ازسویی دیگر افشا و یا پنهان نگاه داشتن آن به نوبه خود دارای ابعاد متفاوتی چه از حیث جامعه شناختی و چه در بعد دراماتیک می باشد که آبیار به خوبی توانسته در قالب روایتی سینمایی به دراماتیزه نمودن آن بپردازد. شناخت فیلمساز از طبقه و آدم های فیلمش جزء نکات قابل بحث درباره اثر تلقی می شود چرا که جغرافیای فیلم خود دارای یک قالب و چهارچوب ویژه ای است که بدون شناخت و در مرحله بعد ترجمان آن در پیکره اثر، به مسیری یکسر متفاوت از آنچه اکنون هست منجر می گردید.


یکی دیگر از نکات قابل توجه در ابلق پرداخت به اندازه کاراکترهای مرد علی رغم جنسیت مخالف فیلمساز می باشد که باعث نشده شکلی جانبدارانه به خود گیرد کما اینکه حتی کاراکتر علی با بازی درخشان و تاثیرگذار هوتن شکیبا به مراتب بیش از سایر آدم های فیلم در یاد می ماند. همچنین است حضور فوق العاده الناز شاکردوست در یک بازی کاملاً متفاوت با مجموع نقش های پیشین که اینجا در سکوت و از طریق نگاه می بایست تألم نهفته در وجودش را تبلور بخشد.
دوربین و تدوین در این فیلم با تناسبی بسیار درست که قبل تر در میزانسن ها و جاگذاری آدم ها در جغرافیای لوکیشن قوام یافته اند؛ یکی از هارمونیک ترین اجزای ساختاری فیلم های دست کم یک دهه اخیر سینمای ایران را پدید آورده که همه اینها ماحصل یک کارگردانی ماهرانه است.

سینماخانه / حمید عبدالحسینی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار