رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۷ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 15 May

سیزدهمین شماره از «فجرنامه»‌ بولتن مجازی سی‌و‌نهمین جشنواره فیلم فجر با سرمقاله «محمدتقی فهیم»، پرونده دو فیلم «یدو» و«تی‌تی»، گزارشی درباره ساخت فیلم‌ خارج از شهر تهران و گفت‌وگو با «ابوالفضل پورعرب» برنده سیمرغ دوره پانزدهم جشنواره در بخش ویژه «جشنواره در آینه قرن» منتشر شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی […]

سیزدهمین شماره از «فجرنامه»‌ بولتن مجازی سی‌و‌نهمین جشنواره فیلم فجر با سرمقاله «محمدتقی فهیم»، پرونده دو فیلم «یدو» و«تی‌تی»، گزارشی درباره ساخت فیلم‌ خارج از شهر تهران و گفت‌وگو با «ابوالفضل پورعرب» برنده سیمرغ دوره پانزدهم جشنواره در بخش ویژه «جشنواره در آینه قرن» منتشر شد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره فیلم فجر، سرمقاله این شماره از بولتن را محمدتقی فهیم منتقد باسابقه درباره روزهای کرونایی سینما نوشته است.

بخش پرونده فیلم «فجرنامه» به دو فیلم روز یعنی «تی تی» و «یدو» می‌پردازد. آیدا پناهنده کارگردان که خود تهیه‌کننده و یکی از فیلمنامه‌نویسان اثر هم  هست در گفت‌وگو با بولتن مجازی جشنواره از شکل‌گیری ایده تا به سرانجام رسیدن این پروژه را روایت کرده است.

در مورد فیلم «یدو» مهدی جعفری کارگردان، ستاره پسیانی بازیگر و محمدرضا مصباح تهیه‌کننده صحبت کرده‌اند. جعفری از ساخت فیلم دیگری درباره جنگ و از منظر انسان‌های پشت جبهه گفته و ستاره پسیانی هم ویژگی‌های ایفای نقش مادر را برشمرده است. مصباح نیز از ویژگی‌های ساخت فیلمی درباره جنگ صحبت کرده است.

گزارش این شماره از بولتن به موضوع ساخت فیلم‌ها خارج از شهر تهران و میزان موفقیت آن‌ها در فجر پرداخته است و در ادامه اینفوگرافیکی با همین موضوع آمده است. یادداشت رضا صائمی نیز به فیلم‌های پرتعداد جشنواره امسال می‌پردازد که دوربین را به بیرون از تهران برده‌اند.

در بخش ویژه جشنواره در آینه قرن، ابوالفضل پورعرب، برنده سیمرغ دوره پانزدهم جشنواره درباره حضور در جشنواره فجر و سال‌ها بازیگری در سینما گفته است.

بخش‌های خبری و گزارش‌های خبری به همراه قاب فجر شامل مجموعه عکس‌ها دیگر بخش‌های این شماره از بولتن هستند.

برای دانلود سیزدهمین شماره بولتن مجازی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر اینجا کلیک کنید.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار