رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April
  • سه شنبه 21 بهمن 1399 - 09:55
  • کد خبر : 61576
  • تئاتر
  • چاپ خبر : ریشه یابی ناهنجاری های روانی در قالب نمایش

ایمان خرقانی: در نمایش «دقایقی از جنون» به دنبال یافتن پاسخ این پرسش هستیم که چه شرایطی انسانها را به جنون می کشاند؟ به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی نمایش «دقایقی از جنون» ایمان خرقانی که متن این نمایش را با نگاهی به نمایشنامه این تابستان فراموشت کردم نوشته حمید پاک سرشت […]

ایمان خرقانی: در نمایش «دقایقی از جنون» به دنبال یافتن پاسخ این پرسش هستیم که چه شرایطی انسانها را به جنون می کشاند؟

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی نمایش «دقایقی از جنون» ایمان خرقانی که متن این نمایش را با نگاهی به نمایشنامه این تابستان فراموشت کردم نوشته حمید پاک سرشت به رشته تحریر درآورده است، درباره دغدغه هایی که منجر به تولید این اثر شد گفت: در دورانی زندگی می کنیم که انسانهای بسیاری در پیرامون ما به نوعی گرفتار معضلات روانی هستند. اما متاسفانه بسیاری از آنها در قبول این مسئله منطقی برخورد نمی کنند و مقاومت می کنند.

این نویسنده و کارگردان با اشاره به ظرفیت های موجود در متن ماخذ برای اقتباس، افزود: شخصیت های محوری «دقایقی از جنون» زن و مردی هستند که فعالیت های خانواده آنان در دوران پیش از انقلاب بر زندگی امروزشان اثری مخرب گذاشته است. در واقع آنها هزینه ای را می پردازند که نزدیکانشان مسبب آن بوده اند. و البته بازتاب رفتارهای نادرست گذشته شخصیت هایی از نمایش به خودشان باز می گردد. می توان گفت مضمون اصلی این نمایش از یک آیه قرآن کریم گرفته شده که اشاره به این موضوع دارد: هر عملی هرچند کوچک، نتیجه ای دارد که قطعا شامل حال انجام دهنده آن فعل می شود.

خرقانی، که علاوه بر نگارش متن نمایشنامه و کارگردانی، یکی از بازیگران این نمایش هم هست با اشاره به اینکه فضای این نمایش بر مبنای تئاتر سایکو و فراذهنی کارگردانی شده است ادامه داد: در این اثر فروپاشی اخلاقی انسانها در پی اختلال روانی طرح و ارائه شده است. با توجه به مضمون روانشناختی این اثر، تماشای آن به اساتید، دانشجویان و سایر علاقمندان به این حوزه توصیه می شود.‌ این نمایش در شرایط بسیار سختی تولید شده و شیوع کرونا، هم از جهت اجرایی و هم مالی فشاری مضاعف به گروه های تئاتری وارد می آورد. امیدواریم با استقبال دانشجویان و اساتید مرتبط با حوزه های روانپزشکی و روانشناسی و مشاوره و سایر علاقمندان، زحمات چند ماهه این گروه تا حدی به نتیجه شایسته ختم شود.

«دقایقی از جنون» به نویسندگی و کارگردانی ایمان خرقانی و تهیه کنندگی مهدی رشیدی، از ۲۲ بهمن ماه، هرروز ساعت در تماشاخانه شانو به روی صحنه می رود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار