رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

پنجاهمین جشنواره بین المللی فیلم «رشد» با حضور مدیران داخلی سازمان پژوهش و برنامه ریزی صبح امروز آغاز به کار کرد. به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی، پنجاهمین جشنواره بین المللی فیلم «رشد» با حضور مدیران داخلی سازمان پژوهش و برنامه ریزی صبح امروز شنبه ۲۵ بهمن ماه […]

پنجاهمین جشنواره بین المللی فیلم «رشد» با حضور مدیران داخلی سازمان پژوهش و برنامه ریزی صبح امروز آغاز به کار کرد.

به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی، پنجاهمین جشنواره بین المللی فیلم «رشد» با حضور مدیران داخلی سازمان پژوهش و برنامه ریزی صبح امروز شنبه ۲۵ بهمن ماه در سینما فلسطین آغاز به کار کرد.

حضور ۱۰۰ فیلم از دوره چهلم جشنواره در کتب درسی

در ابتدای این مراسم سعید بدیعی دبیر پنجاهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «رشد» از بازنگری در فرایند برگزاری جشنواره به واسطه اپیدمی کرونا خبر داد و گفت: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا، تمامی جشنواره‌ها و حتی جشنواره فیلم فجر نیز دچار رکود بودند و نسبتاً کم فروغ تر برگزار شدند بنابراین ما سعی کردیم فرایندها را مجدداً بازنگری کنیم.

وی ادامه داد: برخلاف اغلب پیش بینی‌ها، که می‌گفت به واسطه کرونا تولید فیلم کاهش خواهد داشت، آثار بسیار خوبی از نظر کمیت و کیفیت به دبیرخانه رسید تا جایی که در بخش ملی نزدیک به ۴۱۱ فیلم به دست ما رسید. از بین این آثار که توسط معلمان و دانش آموزان تولید شده، بالغ بر ۶۰ اثر به بخش مسابقه راه یافت.

دبیر پنجاهمین جشنواره بین المللی جشنواره فیلم «رشد»، درباره نمایش این آثار بیان کرد: این آثار از امروز در بین برنامه‌های درسی شبکه‌های آموزش برای دانش آموزان پخش خواهد شد.

بدیعی، دریافت بیش از ۲ هزار اثر را در بخش بین‌المللی یک موفقیت دانست و اظهار کرد: در این دوره بالغ بر ۲ هزار و ۸۳۹ اثر در بخش بین‌الملل به دست ما رسید که از این بین بالغ بر ۱۱۱۰ اثر پذیرفته شد.

وی از استخراج بیش از ۱۰۰ فیلم مربوط به دوره‌های گذشته جشنواره خبر داد و تاکید کرد: با توجه به اینکه در این دوره تمرکز بیشتر ما بر استفاده از آرشیو، فیلم‌های جشنواره بود، دوره چهلم جشنواره مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت نزدیک به ۱۰۰ فیلم مرتبط با کتاب‌های درستی از آن استخراج شد که حتی با صفحه کتاب نیز تطبیق داده شد تا انشاالله امکان استفاده از آن در بخش بارکد رمزگذاری شده، فراهم شود.

دبیر پنجاهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «رشد»، از بررسی آثار در فضای استانی خبر داد و افزود: پس از پایان جشنواره، فیلم‌ها و آثار به نمایش درآمده در فضای استانی نیز به شکل غیر حضوری و با فرمت کارشناسی تحلیل و بررسی خواهد شد.

جشنواره فیلم «رشد» از غربت به عزت رسید

محمد ابراهیم محمدی مدیر کل انتشارات و فناوری آموزشی سازمان پژوهش و برنامه ریزی نیز در ادامه از دست اندرکاران این رویداد تشکر کرد و در این باره گفت: بر خلاف تصوراتی که وجود داشت، امسال استقبال از جشنواره و آثار ارسالی بسیار خوب بود تا جایی که نه تنها کمتر از سال‌های گذشته نبود، بلکه حتی در بخش‌هایی بهتر نیز بود. کمی اینکه در بخش بین‌المللی شاهد آثاری هستیم که به لحاظ کمیت و کیفیت ممتاز و قابل تقدیر هستند.

وی درباره حضور معلمان فیلمساز، اظهار کرد: امسال ما توانستیم که معلمان فیلمساز را به عنوان جامعه هدف مد نظر قرار دهیم که خوشبختانه منجر به شناخته شده ۷۰۰ معلم فیلمساز شد، بنابراین ایجاد باشگاه معلمان فیلمساز اتفاق خوبی است که زمینه اشتراک آثار معلمان را فراهم می‌کند.

مدیر کل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی سازمان پژوهش و برنامه ریزی تاکید کرد: به نظر من ما باید در دوران پس از کرونا بیشتر بر صنعت فیلم آموزشی و تربیتی تمرکز کنیم تا بتوانیم این عرصه را احیا کنیم و ارتباط وسیعی بین این جشنواره و کتاب‌های درسی، به وجود آوریم.

سپس علی محبی معاون برنامه ریزی درسی و تولید بسته‌های تربیت و یادگیری سازمان پژوهش و برنامه ریزی این جشنواره را یکی از برترین رویدادها در سطح ملی و بین‌المللی دانست و گفت: یکی از مزیت‌های جشنواره فیلم «رشد»، ارتباط بین هنر فیلم و نمایش با تعلیم و تربیت به شمار می‌رود زیرا این امری دیرینه و ناگسستنی است.

در مراسم امروز محمد علوی تبار معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش، حسین سوزنچی مدیر کل دفتر تالیف، محسن باهو مشاور فناوری سازمان، مهدی جلالی مدیر کل امور اداری، روح الله رضاعلی مشاور، افشار بهمنی مدیر کل دفتر تالیف فنی و حرفه‌ای، نیک نژاد، مدیر طرح و برنامه و جمعی از معاونین و کارشناسان در این مراسم حضور داشتند.

اختتامیه پنجاهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «رشد» چهارشنبه ۲۹ بهمن ماه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ با معرفی برگزیدگان در سینما فلسطین به کار خود پایان خواهد داد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار