رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

بنگلادش در شبه‌قاره هند، قرن هجدهم میلادی از طریق دریا مورد حمله بریتانیایی‌ها قرار گرفت و مستعمره شد. حالا داستان این استعمار قرار است سریال شود. به نقل از تی‌بی‌اس نیوز، تاریخ قرن هجدهم داکا (سال ۱۷۵۸ به بعد) این بار با قلم بازیگر و نمایشنامه‌نویس «مأمون الرشید» در حال ساخت است. او یک سریال درام […]

بنگلادش در شبه‌قاره هند، قرن هجدهم میلادی از طریق دریا مورد حمله بریتانیایی‌ها قرار گرفت و مستعمره شد. حالا داستان این استعمار قرار است سریال شود.

به نقل از تی‌بی‌اس نیوز، تاریخ قرن هجدهم داکا (سال ۱۷۵۸ به بعد) این بار با قلم بازیگر و نمایشنامه‌نویس «مأمون الرشید» در حال ساخت است. او یک سریال درام طولانی به نام «زنده بهار» (Zindabahar) را برای تلویزیون بنگلادش نوشته است که به تهیه‌کنندگی و کارگردانی فاضل عظیم جواهر به زودی از کانال دولتی بی‌تی‌وی پخش خواهد شد. همه ستاره‌های محبوب بنگلادش در این مجموعه حضور دارند.

عظیم جواهر در این باره گفت: در مورد داکا در قرن هجدهم کار زیادی در تلویزیون ما انجام نشده است. روند وقایع آن زمان برای ما ناشناخته است. این سریال طولانی با شخصیت‌های آن زمان از جمله نواب سراج‌الدوله، وزیر، نایب ناظم، کاپیتان، ارمنی، انگلیسی، فرانسوی، پرتغالی، هلندی و … ساخته می شود. پیش از این چنین داستانی در بنگلادش نمایش داده نشده است.

در خلاصه داستان این سریال آمده است: یک قایق سلطنتی حامل «لطف‌النساء بیگم» همسر نواب که کشته شده، دختر آن‌ها «ام زهورا»، عمّه‌اش و آمنه بیگم به ساحل چندپور می‌رسد. همزمان با شروع قدرت گرفتن انگلیسی‌ها در سراسر داکا، اعضای تبعیدشده خانواده نواب، روزهای خود را در قصر جزیره می‌گذرانند…

«داکا» پایتخت بنگلادش و بیستمین شهر بزرگ جهان است. این شهر در قرن هفدهم میلادی «جهانگیرنگر» نام داشت. این شهر که آن زمان جزء شبه‌قاره هند بود، در قرن هجدهم  میلادی از طریق دریا مورد حمله بریتانیایی قرار گرفت و مستعمره شد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار