رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 11 خبر


  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 25 April
  • پنجشنبه 5 فروردین 1400 - 17:02
  • کد خبر : 64835
  • تئاتر
  • چاپ خبر : بیانیه کانون کارگردانان خانه تئاتر در خصوص بخشنامه غیرکارشناسی شهرداری تهران

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی کانون کارگردانان خانه تئاتر، این نهاد صنفی در خصوص بخشنامه غیرکارشناسی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران مبنی بر پرهیز از استفاده از حاجی فیروز با چهره سیاه بیانیه‌ایی را به شرح ذیل منتشر کرد: در آغازین روزهای فروردین ۱۴۰۰ شمشیر آختهِ نامهربانى باز هم نا […]

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی کانون کارگردانان خانه تئاتر، این نهاد صنفی در خصوص بخشنامه غیرکارشناسی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران مبنی بر پرهیز از استفاده از حاجی فیروز با چهره سیاه بیانیه‌ایی را به شرح ذیل منتشر کرد:

در آغازین روزهای فروردین ۱۴۰۰ شمشیر آختهِ نامهربانى باز هم نا باورانه بر قامت آیینها و فرهنگ ایرانى فرود آمد. بی‌آنکه بدانید و یا شاید می‌دانید اما با جهل تمام بخش نامه صادر مى‌کنید و شخصیتی کهن، شریف و آیینی را که پیام آور تبرُک جویى و شادى و نشاط براى مردم است را به اتهام جعلی “نژادپرستی” بى محکمه و با جهل خود محکوم کرده و آنگاه ریاکارانه هنرمندان و پژوهشگران را به گفتگو دعوت می‌کنید. این چه آدابی است که شما دارید؟ آقایان، بى‌دانشى و یا بهتر بگویم بی‌سوادی‌تان را بیشتر از این به رخ نکشید. حاجی فیروز نژادپرستانه است؟ اندیشه شما نژادپرستانه است. حاجى فیروز نماینده معرفت سترگ ایرانى است. کافی است کمی بدانید و کمی بخوانید و در اندیشه بى بدیلش غور کنید. البته می‌دانیم که امیدی واهیست.

از مدیرانی که برای بهره‌گیرى از نمایش و تئاتر در جهت توسعه فرهنگى جامعه عاجز هستند و حتى توان برقرارى امنیت و حریم و حرمت مردم در مهمترین مرکز فرهنگى کشور “تئاتر شهر” را ندارند؛ نمی‌توان انتظار داشت که حاجی فیروز را نژادپرستان قلمداد نکنند. بى شک فرار به جلو در این مطالبه گرى حربه‌اى بسیار کهنه است.

کانون کارگردانان خانه تئاتر معتقد است آداب و رسوم مردمان سرزمینمان نتیجه فلسفه و معرفت عمیق جمعى بوده و با بخشنامه ها و آیین نامه هاى مقامات رسمی حذف شدنى نیستند.

کانون کارگردانان به طور اکید خواستار برخورد شوراى شهر و شهردار تهران با اینگونه سبُک اندیشیها و بى‌خردیها که نتیجه اى جز انفکاک و خدشه به باورهاى آیینى مردم ندارد است.

امیدواریم مسولین با ارج نهادن به این اندیشه جمعى و مطالبه عمومى در اسرع وقت نتیجه را در رسانه‌هاى عمومى اعلام نمایند.

کانون کارگردانان خانه تئاتر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار