رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 3 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
  • پنجشنبه 5 فروردین 1400 - 13:37
  • کد خبر : 64822
  • هنرمندان
  • چاپ خبر : زهرا سعیدی: کرونا بازیگران را خانه نشین کرد

بازیگر سریال «مریم مقدس» گفت: متاسفانه دستیاران کارگردان در سینمای کشور پادشاهی می‌کنند، در اکثریت مواقع کارگردانان اطلاع درستی از انتخاب بازیگران ندارند، گاها کارگردانی یک بازیگر را انتخاب می‌کند اما دستیار وی به دروغ بازیگر انتخاب شده را مشغول به کار اعلام می‌کند و به سراغ بازیگری می‌رود که منافعش را تامین کند. زهرا […]

بازیگر سریال «مریم مقدس» گفت: متاسفانه دستیاران کارگردان در سینمای کشور پادشاهی می‌کنند، در اکثریت مواقع کارگردانان اطلاع درستی از انتخاب بازیگران ندارند، گاها کارگردانی یک بازیگر را انتخاب می‌کند اما دستیار وی به دروغ بازیگر انتخاب شده را مشغول به کار اعلام می‌کند و به سراغ بازیگری می‌رود که منافعش را تامین کند.

زهرا سعیدی پیرامون مشکلات بازیگران در دوران کرونا گفت: سال گذشته سال غم انگیزی برای بازیگران مخصوصا بازیگران پیشکسوت بود زیرا اکثریت زمان خود را خانه نشین بودند و نتوانستند در پروژه خاصی به ایفای نقش بپردازند. در این زمان انتظار می رفت تا مسئولین فرهنگی کمی به این بازیگران توجه کنند اما هیچ حمایتی از آنها نشد.

بازیگر فیلم سینمایی «ملک سلیمان» در همین راستا ادامه داد: سال گذشته توانستم تنها در یک پروژه «روزهای ابدی» به ایفای نقش بپردازم، در آن پروژه هم کار برای کل گروه سخت بود زیرا نیاز داشتیم تا در شرایط ایمن کار کنیم، همین که مجبور بودیم جلوی دوربین ماسک را از صورتمان برداریم بسیار خطرناک بود.

***بازیگران در سال کرونا از جان خود مایه گذاشتند

بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون با نقد مدیریت فرهنگی در دوران کرونا اضافه کرد: بازیگرانی که سال گذشته به هر دلیل جلوی دوربین رفتند به واقع که از جان خود مایه گذاشتند، نمی توان به به هیچکس هم خورده گرفت زیرا شغل آنها بازیگری است و تنها از طریق همین شغل امرار معاش می کنند، شاید بتوان یک ماه کار نکرد اما بالاخره بازیگر مجبور می شود برای گذران زندگی بعد از مدتی خانه نشینی کار کند.

بازیگر سریال «روزهای ابدی» در همین رابطه ادامه داد: متاسفانه سال گذشته اکثریت همکاران من خانه نشین و افسرده شدند و در همین حین هیچ حمایتی از آنها نشد، هیچکس خبر نداشت که چگونه به امرار معاش می پردازند و یا اکثریت در پرداخت اجاره خانه خود به مشکل خوردند. کرونا طبیعتا مشکلی جهانی بود اما در این بین انفعال بخش فرهنگی و مسئولین آن بیشتر از هر وقتی به چشم آمد.

بازیگر سریال «در جستجوی آرامش» در همین راستا افزود: همانطور که می‌دانیم به دلیل بیماری کرونا بسیاری از آثار تولیدشان متوقف شده است، این عاملی شده تا تعداد پیشنهادات برای بازی به طرز محسوسی کاهش پیدا کند. امیدوارم برای سال آتی شاهد بازگشت به وضعیت عادی باشیم تا تمامی دوستان من هم بار دیگر جلوی دوربین بروند.

***دستیاران کارگردان در سینمای کشور پادشاهی می‌کنند

بازیگر سریال «مریم مقدس» با اشاره به چرخه نامناسب انتخاب بازیگران در سینما اظهار کرد: متاسفانه دستیاران کارگردان در سینمای کشور پادشاهی می‌کنند، در اکثریت مواقع کارگردانان اطلاع درستی از انتخاب بازیگران ندارند، گاها کارگردانی یک بازیگر را انتخاب می‌کند اما دستیار وی به دروغ بازیگر انتخاب شده را مشغول به کار اعلام می‌کند و به سراغ بازیگری می‌رود که منافعش را تامین کند.

بازیگر فیلم «سالاد فصل» در همین رابطه خاطرنشان کرد: سینمای امروز مشکلات فراوانی دارد اما پدیده انتخاب بازیگران به شدت ناامید کننده است، برای شخص من بارها پیش آمده که چند روز قبل از شروع فیلمبرداری به یکباره متوجه شدم که بازیگر دیگری به جای من جلوی دوربین رفته است، وقتی از کارگردان جویا شدم اعلام کرد که به من گفته‌اند که شما بیمار هستید، متاسفانه وضعیت به شدت بغرنج است و دیگر نمی توان به حرف کسی و یا حتی به قراردادها هم اطمینان کرد.

منبع: میزان

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار