رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

رضا کمالی کارگردان «حورا» درباره این سریال ۱۰ قسمتی که اولین تجربه اش در ساخت سریال بوده است توضیح داد. رضا کمالی کارگردان سریال ۱۰ قسمتی «حورا» که این شب‌ها از شبکه سه سیما روی آنتن می‌رود درباره این سریال ملودرام بیان کرد: من در این سال‌ها چند تله فیلم ساخته‌ام و این اولین سریال […]

رضا کمالی کارگردان «حورا» درباره این سریال ۱۰ قسمتی که اولین تجربه اش در ساخت سریال بوده است توضیح داد.

رضا کمالی کارگردان سریال ۱۰ قسمتی «حورا» که این شب‌ها از شبکه سه سیما روی آنتن می‌رود درباره این سریال ملودرام بیان کرد: من در این سال‌ها چند تله فیلم ساخته‌ام و این اولین سریال من است. از آنجایی که خودم آدم سخت‌گیری هستم طرح‌های سینمایی و سریال‌هایی را که به دستم می‌رسید دوست نداشتم و یا کاری را که می‌خواستم در نهایت به تصویب نمی‌رسید و حالا خوشحالم که با «حورا» اولین سریالم را به تولید رسانده‌ام.

وی درباره موقعیت سریال «حورا» که در آن فرزندی نزد پدر و مادر دیگری بزرگ می‌شود و بعد مادر واقعی خود را پیدا می‌کند، بیان کرد: هسته اصلی این قصه ممکن است تکراری باشد اما پرداخت آن جدید است و از این حیث امتیاز دارد.

کمالی که در هفته اخیر ساخت این سریال را به پایان رسانده است درباره فشار کاری در تولید این مجموعه بیان کرد: مهمترین سختی این کار این بود که به ما تاریخ پخش دادند و سریالی که باید در ۲ ماه و نیم به تولید می‌رسید در یک ماه و نیم ساخته شد و ما حتی در ایام نوروز هم در حال کار بودیم و هیچ شرایطی برای استراحت نداشتیم.

وی اضافه کرد: ما پیش تولید و حتی تولید فشرده‌ای داشتیم و روز سه شنبه هفته‌ای که گذشت کار فیلمبرداری به پایان رسید.

کارگردان «حورا» درباره اینکه چرا پذیرفته است که با این فشردگی کاری سریال را به تولید برساند عنوان کرد: این یک فرصت است و یا باید قبول کنید یا اینکه دیگر مشخص نیست چه زمانی به سراغ شما می‌آید چون قبل از آن پروسه‌ای طولانی برای تصویب طرح داشتیم اما بعد از آن فیلمنامه آماده نبود و با دو قسمت شروع کردیم. مهشید ابراهیمیان نویسنده این سریال است که گاهی روز به روز سکانس و فیلمنامه را می‌رساند و کار را تولید می‌کردیم.

وی درباره ریسک شروع کار با فیلمنامه‌های غیرآماده عنوان کرد: کار فیلمسازی همیشه ریسک دارد فیلم‌ها و سریال‌های زیادی ساخته شده‌اند که حتی در بهترین شرایط با فیلمنامه‌های آماده و بهترین عوامل بوده‌اند اما کارهای بدی هم شده است و من اتفاقاً از خروجی این کار برای اولین سریالم راضی هستم.

کارگردان «حورا» درباره حضور چهره‌های جدید و ناشناخته در این سریال نیز عنوان کرد: من خواستگاهم تئاتر است و همیشه می‌گویم وقتی فرصتی هست همه باید کار کنند. در این سال‌ها هم معتقدم بیشتر بازیگران سینما، از هنرمندان تئاتر یا دانش آموخته تئاتر بوده‌اند و به همین دلیل اصرار داشتم در این سریال هم بازیگران تئاتر حضور پیدا کنند. اکنون یکی از دستاوردهای «حورا» این است که نود درصد بچه‌های تئاتر یا هنرجویانی که جلوی دوربین نرفته‌اند و دانش آموخته تئاتر بوده‌اند در این سریال به ایفای نقش پرداخته‌اند و به نظرم با این سریال حداقل چند بازیگر خوب معرفی شدند.

وی درباره فضای ملودرام این سریال و پخش آن در زمان بعد از عید گفت: این سریال ملودرام است نوروز همین امسال سریال «گاندو» از شبکه سه پخش شد که فضایی امنیتی و جاسوسی داشت و بازخورد هم گرفت و فکر می‌کنم بعد از آن برای حفظ مخاطب شبکه تا ماه رمضان این بهترین زمان بود تا مخاطب شبکه ریزش نکند. از طرفی اگر این سریال در خود نوروز هم پخش می‌شد مشکلی نبود چون ملودرام همیشه جواب داده است.

کمالی در پایان درباره کارهای بعدی خود گفت: دنبال طرح و فیلمنامه هستم البته همین الان هم چند طرح دارم اما دنبال کارهای بهتر هستم به نظرم «حورا» برای شروع موفق بود ولی برای کارهای بعدی می‌خواهم یک پله بالاتر باشد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار