رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
  • دوشنبه 30 فروردین 1400 - 14:09
  • کد خبر : 66360
  • تئاتر
  • چاپ خبر : برگزاری فستیوال آموزشی تئاتر کودک و نوجوان

مریم کاظمی از برنامه‌ریزی برای برگزاری یک فستیوال آموزشی تئاتر کودکان و نوجوانان در تابستان سال جاری خبر داد. مریم کاظمی مدرس، نویسنده و کارگردان تئاتر که سال‌های متمادی در زمینه آموزش و تئاتر گروه سنی کودک و نوجوان نیز فعالیت‌هایی تأثیرگذار داشته، درباره فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های خود برای سال ۱۴۰۰، گفت: از زمستان ۹۹ […]

مریم کاظمی از برنامه‌ریزی برای برگزاری یک فستیوال آموزشی تئاتر کودکان و نوجوانان در تابستان سال جاری خبر داد.

مریم کاظمی مدرس، نویسنده و کارگردان تئاتر که سال‌های متمادی در زمینه آموزش و تئاتر گروه سنی کودک و نوجوان نیز فعالیت‌هایی تأثیرگذار داشته، درباره فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های خود برای سال ۱۴۰۰، گفت: از زمستان ۹۹ و اعلام بازگشایی آموزشگاه‌ها، کلاس‌های تئاتر ویژه رده سنی کودک و نوجوان را به صورت حضوری و با تعداد محدود حاضران در هر جلسه، برگزار کردیم و توانستیم تا اندازه‌ای کار نیمه تمام سال ۹۸ را جلو ببریم. در حال حاضر روی هشت نمایشنامه به طور همزمان در کلاس‌های رده بندی شده کار می‌کنیم.

وی ادامه داد: نمایشنامه‌ها را بر اساس داستان‌های محبوب کودکان و نوجوانان از ادبیات ایران و جهان نوشته و تنظیم کرده‌ام.

کاظمی با اشاره به اینکه در حال حاضر روی این نمایشنامه‌ها کار می‌کنیم، یادآور شد: در نظر داریم برنامه تابستان ۹۹ را در تابستان ۱۴۰۰ عملی کرده و نمایش‌ها را در قالب یک فستیوال متمرکز اجرا کنیم؛ فستیوال آموزشی تئاتر کودکان و نوجوانان.

این کارگردان تئاتر توضیح داد: بازیگران این نمایش‌ها خود هنرجویان هستند و در همه نمایش‌ها بازیگران بزرگسال به آنها کمک خواهند کرد. در مورد صحنه و لباس و موسیقی و گریم نمایش‌ها هم جلساتی داشته‌ایم.

وی درباره زمان و مکان مدنظر برای برگزاری فستیوال اظهار کرد: اگر همه چیز خوب پیش برود از نیمه دوم تیر تا قبل از ایام سوگواری ماه محرم فستیوال را برگزار خواهیم کرد. در مورد محل اجرا هم با چند مجموعه تئاتری دولتی و خصوصی صحبت کرده‌ایم ولی هنوز هیچکدام قطعی نیست.

کاظمی تأکید کرد: فعلاً با توجه به شرایط قرمز شهر تهران، موقتاً تمرین‌ها را کنار گذاشته‌ایم و امیدوارم در یک مکان روباز یا اطراف باز، بتوانم تمرین‌ها را از نیمه اردیبهشت از سر بگیرم و به زمان‌بندی کاری‌مان برسیم.

این هنرمند با سابقه تئاتر درباره دیگر برنامه‌های خود برای تولید و اجرای اثری نمایشی، یادآور شد: پیش از این قصد داشتم نمایش «علاء الدین» را نوروز ۱۴۰۰ در تالار هنر اجرا کنم که به دلیل ثابت نشدن وضعیت ایمنی اجتماعی ناشی از پاندمی کرونا این امر میسر نشد ولی فعلاً برای اجرای این نمایش در مهر و آبان ۱۴۰۰ تصمیمم قطعی گرفته‌ام و امیدوارم شرایط هم پشتیبان ما باشد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار