رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

«پاییز پدرسالار» مستند پرتره‌ای از زنده‌یاد محمدعلی کشاورز بازیگر باسابقه سینما، تئاتر و تلویزیون ایران به مناسبت سالگرد درگذشت این هنرمند از شبکه مستند پخش می‌شود. «پاییز پدرسالار» به کارگردانی اصغر احمدپور و محسن رضازاده که در حدود ۴۰ دقیقه به زندگی حرفه‌ای محمدعلی کشاورز از صحنه تئاتر تا حضور در تلویزیون و سینما پرداخته […]

«پاییز پدرسالار» مستند پرتره‌ای از زنده‌یاد محمدعلی کشاورز بازیگر باسابقه سینما، تئاتر و تلویزیون ایران به مناسبت سالگرد درگذشت این هنرمند از شبکه مستند پخش می‌شود.

«پاییز پدرسالار» به کارگردانی اصغر احمدپور و محسن رضازاده که در حدود ۴۰ دقیقه به زندگی حرفه‌ای محمدعلی کشاورز از صحنه تئاتر تا حضور در تلویزیون و سینما پرداخته است، امشب یکشنبه، ۲۳ خرداد ساعت ۲۱ از شبکه مستند پخش می‌شود.

این مستند با بهره‌گیری از تصاویر آرشیوی و منابع مکتوب برش‌هایی از زندگی هنرمندانه محمدعلی کشاورز را نمایش می‌دهد.

محمّدعلی کشاورز زادهٔ ۲۶ فروردین ۱۳۰۹ در اصفهان و درگذشتهٔ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ در تهران است. او بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایران و دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر بود. از محمدعلی کشاورز، در کنار داوود رشیدی، عزت‌الله انتظامی، جمشید مشایخی و علی نصیریان به سبب تأثیرشان در فیلم‌های ایرانی به عنوان پنج بازیگر مرد ماندگار تاریخ تئاتر، سینما و تلویزیون ایران یاد می‌شود. این هنرمند بر اثر نارسایی کلیه در سن ۹۰ سالگی درگذشت.

مستند «پاییز پدر سالار» را فاطمه بوربور و اصغر احمدپور برای شبکه مستند تهیه کرده‌اند و از دیگر عوامل آن می‌توان به فاطمه بوربور پژوهشگر و نویسنده، محسن رضازاده و اصغر احمدپور تدوینگران و پگاه مأموری گوینده گفتار متن اشاره کرد.

این مستند امشب ساعت ۲۱ از باکس مستند پرتره شبکه مستند پخش می‌شود و تکرار آن نیز روز بعد ساعت ۹:۳۰ خواهد بود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار