رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March
  • سه شنبه 25 خرداد 1400 - 18:01
  • کد خبر : 70368
  • تئاتر
  • چاپ خبر : رابطه ای به مثابه نفس کشیدن

به گزارش سینماخانه؛ نمایش «نفس کشیدن» به نویسندگی و کارگردانی «سپهر حیدری نژاد» در پردیس تئاتر شهرزاد، سالن صنوبر از ۱۷ تا ۳۱ خرداد ماه به روی صحنه رفت. این نمایش زندگی عاطفی یک زوج، قبل و بعد از آشنایی آنها با همدیگر را روایت می‌کند. سپهر حیدری نژاد در رابطه با ایده اولیه متن […]

به گزارش سینماخانه؛ نمایش «نفس کشیدن» به نویسندگی و کارگردانی «سپهر حیدری نژاد» در پردیس تئاتر شهرزاد، سالن صنوبر از ۱۷ تا ۳۱ خرداد ماه به روی صحنه رفت.
این نمایش زندگی عاطفی یک زوج، قبل و بعد از آشنایی آنها با همدیگر را روایت می‌کند.
سپهر حیدری نژاد در رابطه با ایده اولیه متن گفت: “من مدتی بود که درگیر مساله‌‌ی ارتباطی بودم که بستر روابط اجتماعی را شکل می‌دهد، روابط شکسته شده و ناقص. ایده این کار بعد از یک اتفاق که برای شخص خودم افتاد به ذهنم رسید و مناسب آن بستر دیدمش. بعد هم ادامه دادم و تبدیل شد به نفس کشیدن.”
وی درباره دلیل اجرای این نمایش نیز اضافه کرد: “بیشتر برای من پرداخت به شکست در رابطه‌ی بین دو نفر مساله‌ است. این هم صرفاً مربوط به روابط عاطفی نیست. مساله‌ی سوتفاهم و ندیدن و نشنیدن همدیگر.”
حیدری نژاد یک بار دیگر در سال ۱۳۹۵ این نمایش را با بازی صالح علوی زاده و کتایون لطیف در تماشاخانه هنر به روی صحنه برده بود.
وی درباره تفاوت‌های این دو اجرا گفت: “اجرای جدید یک تجربه‌ی جدید است و برای من متفاوت از اجرای قبل. حدود پنج سال از اجرای قبلی گذشته و من هم در این چند سال با‌تجربه تر شدم و از اشتباهات قبل درس گرفتم، به همین خاطر این اجرا رو پخته‌تر می‌دونم. در ضمن از گروه قبلی هم تشکر می‌کنم.”
کارگردان نمایش نفس کشیدن در آخر دلایل خود از اجرای نمایشی در دوران کرونا را اینگونه بیان کرد: “همه جا صحبت می‌شود از این که تئاتر دارد می‌میرد و نابود می‌شود و این جور مسائل. من با وجود همه‌ی ریسک‌هایش تصمیم گرفتم در حد توان خودم همچنان کار کنم تا این اتفاق نیفتاد. این اجرا هم در این روز‌های تلخ به نظرم پتانسیل این را دارد که کمی آدم‌ها را از اتمسفر بیرون خارج کند و درگیر جهان خودش بکند. امید من این است که آدم‌ها با حال خوب از سالن بیرون بروند.”
در این نمایش علاوه بر سپهر حیدری نژاد، بهار رضی زاده نیز هنرنمایی می کند.
دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: دستیار کارگردان: نوید برنا، طراح لباس: سروناز امیدی، طراح نور: نیلوفر ساداتی، طراح گرافیک: سپهر امیدوار، مجری طرح و مدیر تولید: مجید یارندی پور
نمایش نفس کشیدن تا ۳۱ خرداد، ساعت ۲۰ در سالن صنوبر پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه خواهد رفت.

سینماخانه / فرشید حاجیان

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار