رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

لتیسیا کاستا جایزه برتری فستیوال فیلم لوکارنو ۲۰۲۱ را دریافت می‌کند. به نقل از ورایتی، لتیسیا کاستا بازیگر فرانسوی جایزه برتری فستیوال فیلم لوکارنوی امسال را دریافت می‌کند. هدف از اهدای این جایزه تجلیل از شخصیت‌هایی است که اثری فردی بر سینمای معاصر به جای گذاشته‌اند. این فستیوال شناخته‌شده سوییسی که تمرکزش بر سینمای مستقل جهانی است، […]

لتیسیا کاستا جایزه برتری فستیوال فیلم لوکارنو ۲۰۲۱ را دریافت می‌کند.

به نقل از ورایتی، لتیسیا کاستا بازیگر فرانسوی جایزه برتری فستیوال فیلم لوکارنوی امسال را دریافت می‌کند. هدف از اهدای این جایزه تجلیل از شخصیت‌هایی است که اثری فردی بر سینمای معاصر به جای گذاشته‌اند.

این فستیوال شناخته‌شده سوییسی که تمرکزش بر سینمای مستقل جهانی است، می‌خواهد در به رسمیت شناختن مسیر حرفه‌ای کاری کاستا به او این جایزه را اهدا کند. کاستا که کارش را با صنعت مد شروع کرد بعد از بازی در تئاتر به سینما آمد و به گفته لوکارنو حالا تبدیل به «یکی از انعطاف‌پذیرترین استعدادهای بازیگری هزاره جدید» شده است.

کاستا کار بازیگری خود را در سال ۱۹۹۹ و با نقش‌آفرینی در فیلم «آستریکس و اوبلیکس مقابل سزار» به کارگردانی کلاد زیدی آغاز کرد و بعد از آن در سال ۲۰۰۱ در فیلم «روح‌های بی‌رحم» رائول روئیز، در ۲۰۰۲ در «خیابان عشق» پاتریس لوکونته و ۲۰۰۹ در «چهره» سای مینگ-لیانگ نقش‌آفرینی کرد.

در ۲۰۲۱ هم سه فیلم جدید از او اکران می‌شود که شامل «لویی» به کارگردانی جیولامه کانت، «نهضت» لویی گارل و «به گفته پلیس» فردریک ویدو می‌شود.

جیونا نازارو مدیر جدید فستیوال لوکارنو در بیانیه‌ای گفت: «لتیسیا کاستا نمایانگر مفهومی به شدت مدرن از سینماست که همراه با تحول ادامه‌دار مخاطبان و فیلم حرکت می‌کند. تحقیقات هنری او باعث شده او بتواند با تعدادی از نوآورترین فیلمسازان دوران اخیر همکاری کند و در عین حال سبک بازیگری خاص سینمای کلاسیک را هم حفظ کند».

تجلیل از کاستا روز چهارم آگوست (۱۳ مرداد) که افتتاحیه لوکارنو است در سالن پیازا گرانده ۸ هزار نفری انجام می‌شود. هفتاد و چهارمین دوره لوکارنو تا روز چهاردهم آگوست (۲۳ مرداد) ادامه خواهد داشت و به صورت حضوری برگزار می‌شود.

از افرادی که قبلاً جایزه برتری لوکارنو را دریافت کرده‌اند می‌توان از ای تن هاوک، متیو کاسوویتز، ادوارد نورتون، جان مالکوویچ، ژولیت بی نوش و ایزابل هوپر نام برد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار