رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

داوران بخش فیلم‌های کوتاه و سینه‌فونداسیون جشنواره فیلم کن ۲۰۲۱ معرفی شدند. به نقل از سایت جشنواره کن، داوران بخش فیلم‌های کوتاه و بخش رقابتی سینه‌فونداسیون مختص فیلم‌های مدرسه‌ای هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم کن تعیین شدند. این گروه باید برنده نخل طلا را از میان ۱۰ نامزد بخش فیلم کوتاه و برنده سه جایزه […]

داوران بخش فیلم‌های کوتاه و سینه‌فونداسیون جشنواره فیلم کن ۲۰۲۱ معرفی شدند.

به نقل از سایت جشنواره کن، داوران بخش فیلم‌های کوتاه و بخش رقابتی سینه‌فونداسیون مختص فیلم‌های مدرسه‌ای هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم کن تعیین شدند.

این گروه باید برنده نخل طلا را از میان ۱۰ نامزد بخش فیلم کوتاه و برنده سه جایزه بخش سینه‌فونداسیون را از میان ۱۷ فیلم منتخب که توسط دانشجویان مدرسه‌های فیلمسازی ساخته شده‌اند، تعیین کنند.

هیات داوران بخش کوتاه و سینه فونداسیون جشنواره کن شامل کوثر بن هنیه، کارگردان و نویسنده تونسی؛ تووا نووِتنی کارگردان، نویسنده و بازیگر سوئدی؛ آلیس وینوکُر کارگردان و نویسنده فرانسوی؛ سامه علا کارگردان، تهیه‌کننده و نویسنده مصری، کارلوس موگوئیرو فیلمساز و مدرس اسپانیایی و نیکلاس پاریسه کارگردان و فیلمنامه‌نویس فرانسوی است.

امسال در مجموع ۳۷۳۹ فیلم کوتاه به کمیته انتخاب ارسال شدند که از این میان ۱۰ فیلم برای بخش رقابتی فیلم کوتاه کن پذیرفته شدند.

محمدرضا میقانی از ایران با فیلم ١۴ دقیقه‌ای «ارتودنسی» یکی از این فیلم‌هاست که باید با فیلم‌هایی از مقدونیه، کوسوو، دانمارک، فرانسه، پرتغال، برزیل، هنگ کنگ، ایسلند و چین رقابت کند.

این فیلم‌ها ۱۶ جولای نمایش داده می‌شوند تا برای کسب نخل طلای این بخش رقابت کنند. برنده این بخش شنبه ۱۷ جولای در مراسم اختتامیه معرفی می‌شود.

برای بیست و چهارمین دوره بخش سینه فونداسیون ویژه فیلم‌های دانشجویان مدارس سینمایی هم از میان ١٨٣۵ فیلم ارسال شده به این بخش، ١٧ فیلم برای رقابت انتخاب شدند که توسط ٨ کارگردان زن و ٩ مرد ساخته شده‌اند. این فیلم‌ها شامل ۱۳ فیلم زنده و ۴ فیلم انیمیشن هستند.

کوتاه‌ترین این فیلم‌ها ۶ دقیقه و بلندترین آنها ۵۰ دقیقه‌ای است. برندگان این بخش ۱۵ جولای در سینما بونوئل معرفی می‌شوند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار