رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 23 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April

کارگردان «یوما یعنی مادر» معتقد است تنوع مضمون می‌تواند خونی تازه در رگ سینمای مستند ایران باشد. آزاده آریامنش کارگردان مستند با اشاره به اینکه برای آغاز ساخت فیلم در سینما، فیلمسازی مستند می‌تواند شروعی عالی باشد، گفت: بسیاری از افرادی که وارد حیطه فیلمسازی مستند می‌شوند دلبسته این نوع سینما شده و کار را […]

کارگردان «یوما یعنی مادر» معتقد است تنوع مضمون می‌تواند خونی تازه در رگ سینمای مستند ایران باشد.

آزاده آریامنش کارگردان مستند با اشاره به اینکه برای آغاز ساخت فیلم در سینما، فیلمسازی مستند می‌تواند شروعی عالی باشد، گفت: بسیاری از افرادی که وارد حیطه فیلمسازی مستند می‌شوند دلبسته این نوع سینما شده و کار را در همین رشته ادامه می‌دهند برای ورود به سینمای داستانی اگر از فیلمسازی مستند آغاز کنیم، می‌توانیم تجارب گران‌بهایی به دست آوریم که در ادامه مسیر قطعا برای‌مان راهگشا خواهند بود. ساخت مستند محک بسیار خوبی برای فیلمسازان جوان است.

آریامنش خاطرنشان کرد: کشور ما محل بسیار مناسبی برای ساخت فیلم‌های مستند است به این دلیل که فیلمسازی در ایران ارزان است حتی می‌توان با دیدگاه سرمایه‌گذاری و کلان به سینمای مستند نگاه کرد به این معنا که می‌توان با تولید آثار مستند و حضور در رقابت‌های جهانی به دستاوردهای اقتصادی و معنوی رسید. من همکاران و دوستانی دارم که به راحتی می‌توانند وارد عرصه فیلمسازی داستانی شوند که هم توانایی و استعدادش را دارند و هم می‌توانند برای کارشان تهیه‌کننده پیدا کنند اما دلبسته سینمای مستند هستند و در این عرصه می‌درخشند. این استعدادها نیاز به حمایت بیشتری دارند.

او ادامه داد: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی می‌تواند در این باره بسیار موثر باشد و با بالا بردن تولیدات و حضور در رقابت‌ها و بازارهای خارجی هم دستاوردهای مادی و معنوی داشته باشد و هم بستری مناسب برای حضور فیلمسازان مستعد فراهم کند.

منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار