رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

مستند علمی کوتاه «موج یا ذره؟» ساخته علیرضا رحمان‌طلب تنها نماینده سینمای ایران در جشنواره فیلم‌های مستند بین‌المللی مستقل یونان است. به‌گزارش سینماخانه و به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، جشنواره West Side Mountains Doc Fest در بخش مسابقه چهارمین دوره خود میزبان مستند علمی کوتاه «موج یا ذره؟» ساخته علیرضا رحمان‌طلب خواهد […]

مستند علمی کوتاه «موج یا ذره؟» ساخته علیرضا رحمان‌طلب تنها نماینده سینمای ایران در جشنواره فیلم‌های مستند بین‌المللی مستقل یونان است.

به‌گزارش سینماخانه و به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، جشنواره West Side Mountains Doc Fest در بخش مسابقه چهارمین دوره خود میزبان مستند علمی کوتاه «موج یا ذره؟» ساخته علیرضا رحمان‌طلب خواهد بود.

West Side Mountains Doc Fest یک جشنواره مستند بین‌المللی مستقل است که در شهرها و روستاهای مختلف در منطقه اپیروس (یونان) برگزار می‌شود و فیلم‌های مستند با مضامین تاریخی، فرهنگی، حقوق بشر، آموزشی، محیط زیست، کارگری، و کشاورزی را به صورت فیزیکی و با نمایش زنده‌ی به نمایش می‌گذارد.

مستند علمی “موج یا ذره؟” که با همکاری اساتید دانشگاه‌های صنعتی شریف و شهید بهشتی ساخته شده است، از معدود مستندهای علمی در ایران است که در آن به موضوعات چالش‌برانگیزی از جمله فیزیک کوانتوم، میدان مورفیک (میدانی نامرئی که گونه‌های مختلف را به هم پیوند می‌زند) هوش گیاهان و … پرداخته شده است. سکانس افتتاحیه این مستند، روایت داستانی دارد که کتایون ریاحی، تارا سپهری و فاطمه علیجانی در آن ایفای نقش کرده‌اند.

عوامل سازنده‌ی این فیلم عبارت‌اند از:

نویسنده و کارگردان: علیرضا رحمان‌طلب

تصویربردار: سینا سیدعسگری

گوینده متن فارسی: سینا خدادادی

گوینده متن انگلیسی: فرشید علیزاده

عکس: اقبال رئوف

مشاور علمی: دکتر هادی محمدی

مشاور پروژه: حسین پورستار

مجری طرح: شرکت کیان فیلم

کارشناسان: دکتر هاشم رفیعی‌تبار (پژوهشگر ارشد دانشگاه آکسفورد و پدر علم نانو در ایران) دکتر افشین شفیعی (استاد دانشگاه صنعتی شریف) و دکتر جمشید آرام (روانشناس و پژوهشگر علوم ذهنی)

چهارمین جشنواره فیلم‌های مستند بین‌المللی مستقل یونان از ۵ تا ۱۳ آگوست ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد. مراسم اهدای جوایز در شهر پریوزا در ۱۳ آگوست برگزار می‌شود و پس از آن رویدادهای جشنواره در ۱۷ و ۱۸ آگوست در دو روستای دیگر دنبال خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار