رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

فیلم کوتاه «زنگ تفریح» ساخته نوید نیکخواه آزاد، به بخش مسابقه آثار کوتاه داستانی بیست و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی «نوادا سیتی» آمریکا راه یافت. به‌گزارش سینماخانه و به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، فیلم کوتاه «زنگ تفریح» به‌نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی نوید نیکخواه‌آزاد از ایران در سی و ششمین حضور جهانی، در […]

فیلم کوتاه «زنگ تفریح» ساخته نوید نیکخواه آزاد، به بخش مسابقه آثار کوتاه داستانی بیست و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی «نوادا سیتی» آمریکا راه یافت.

به‌گزارش سینماخانه و به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، فیلم کوتاه «زنگ تفریح» به‌نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی نوید نیکخواه‌آزاد از ایران در سی و ششمین حضور جهانی، در بخش مسابقه آثار کوتاه بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نوادا سیتی برای جوایز اصلی به رقابت می‌پردازد.

Nevada City Film Festival رویدادی بین‌المللی است که در سال ۱۳۸۰ (۲۰۰۱ میلادی) آغاز به کار کرد و هرسال در ماه سپتامبر در شهر تاریخی نوادا سیتی (ایالت کالیفرنیا) در آمریکا برگزار می‌شود.

این جشنواره آثار مستقل شاخص را از سراسر جهان به نمایش می‌گذارد و فیلم‌سازان مطرح جهانی، فعالان صنعت سینما و بیش از سه هزار نفر علاقه‌مند و مخاطب را در هر دوره به این رویداد جذب می‌کند.

جشنواره بین‌المللی نوادا سیتی به خاطر توجه ویژه به سینمای مستقل به «ساندنس» سیه‌را معروف است و استعدادهای نو، آثار خلاق و مترقی را کشف و به جامعه سینمایی معرفی می‌کند. «یو اس ای تودی» این جشنواره را سومین جشنواره شاخص آمریکا در سال ۲۰۲۰ معرفی کرد.

فیلم کوتاه «زنگ تفریح» با نام بین‌المللیThe Recess  به‌کارگردانی نوید نیکخواه آزاد، سی و ششمین حضور جهانی خود را در این جشنواره تجربه می‌کند و برگرفته از ماجرای دختر آبی، قصه‌‌ یک دختر دبیرستانی یاغی را روایت می‌کند که می‌خواهد در طول زنگ تفریح و با کمکِ سه دوست خود مخفیانه از مدرسه خارج شود و برای تماشای مسابقه‌ فوتبال استقلال- العین در چارچوب مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به ورزشگاه آزادی برود. این فیلم کوتاه محصول «شمید فیلم» است و پخش جهانی آن را شرکت اسپانیایی «Feel Sales» برعهده دارد. موژان کردی در نقش سحر، ریحانه نبی‌یان در نقش طهورا، نیلوفر شکوهی‌نیا در نقش آیدا و غزل خلیلی در نقش سارا بازیگران این فیلم کوتاه هستند.

از افتخارات «زنگ تفریح» می‌توان به کسب جایزه بهترین بازیگر (موژان کردی) از سی و سومین دوره جشنواره دانشجویی Living Skies  در کانادا، بهترین فیلم کوتاه داستانی از هجدهمین دوره جشنواره فیلم آکسفورد، بهترین فیلم داستانی از بیست و چهارمین دوره جشنواره فیلم «جانز هاپکینز» در آمریکا، بهترین درام کوتاه داستانی از پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی «فروزن» سانفرانسیسکو و کسب جایزه برجسته (نوید نیکخواه آزاد) دوازدهمین دوره جشنواره ایندی‌فست در آمریکا اشاره کرد.

بیست و یکمین دوره جشنواره فیلم نوادا سیتی Nevada City Film Festival  در این دوره به علت پاندمی کرونا از ۱۲-۵ شهریور (۲۷ اوت-۳ سپتامبر) به‌صورت برخط (آنلاین) برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار