رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در جلسه هیات‌مدیره این صندوق بر تداوم ارائه خدمات و ارتقای کمی و کیفی آن تأکید کرد. پس از انتصاب سید مجید پوراحمدی به عنوان مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جلسه هیات‌مدیره این صندوق با حضور وی دوشنبه شب برگزار شد. براساس اعلام روابط عمومی صندوق […]

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در جلسه هیات‌مدیره این صندوق بر تداوم ارائه خدمات و ارتقای کمی و کیفی آن تأکید کرد.

پس از انتصاب سید مجید پوراحمدی به عنوان مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جلسه هیات‌مدیره این صندوق با حضور وی دوشنبه شب برگزار شد.

براساس اعلام روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، در این جلسه سید حسین سیدزاده مدیر عامل سابق صندوق اعتباری هنر گزارشی از اقدامات صندوق در راستای حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر و اقدامات انجام شده ارائه کرد.

در ادمه سید مجید پوراحمدی ضمن تقدیر از اقدامات گذشته به تداوم خدمات صندوق اعتباری هنر و ارتقا کمی و کیفی آن تأکید کرد. در پایان این نشست اعضای هیات‌مدیره و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از زحمات سیدحسین سیدزاده به دلیل چند سال فعالیت در این صندوق تقدیر کرد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکم سیدمجید پوراحمدی ابراز امیدواری کرده است تا مدیرعامل جدید صندوق اعتباری هنر با استعانت از خداوند متعال و همکاری اعضای هیات مدیره، صاحب‌نظران عرصه‌های فرهنگ، هنر، رسانه و اقتصاد، در تحقق ماموریت‌های صندوق؛ به‌ویژه رونق بخشیدن به اقتصاد فرهنگ و هنر، گسترش خلاقیت‌های فرهنگی و هنری، تامین نیازهای معیشتی و رفاهی اصحاب فرهنگ و هنر و نیل به اهداف دولت مردمی، زیر سایه امام عصر (عج) و رهبری داهیانه حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) موفق باشد.
از جمله سوابق علمی و فرهنگی سیدمجید پوراحمدی می‌توان به مشاور معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت توسعه گردشگری ایران، فرماندار شهرستان خوانسار، دبیر شورای هماهنگی حوزه‌های علمیه، گروه‌های علوم انسانی و هنر با مراکز فرهنگی، اجتماعی، سیاسی استان اصفهان و عضو شورای راهبردی مرکز علم و فناوری‌های پیشرفته  CAST استان اصفهان اشاره کرد.
صندوق اعتباری هنر در یک نگاه
بعد از انقلاب اسلامی با رشد مراکز آموزشی و فرهنگی سیل علاقه‌مندان به عرصه فرهنگ، هنر و رسانه فزونی گرفت. در این میان به دلیل تعطیلی پروژه‌های فرهنگی و هنری یا نشریات موضوع امنیت شغلی و حمایت از کارکنان آن، مسئولان وقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را به فکر انداخت تا در اندیشه تاسیس نهاد مشخصی جهت حمایت مستمر از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران باشند.

مساله‌ای که با اجرایی شدن بیمه تامین اجتماعی، بیمه تکمیلی و برخورداری از تسهیلات مالی می‌توانست تا حدی به رفع دغدغه‌های موجود بی‌انجامد. در نتیجه صندوق اعتباری حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان با هدف حمایت از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه کشور بنا به پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اساس تکلیف برنامه سوم توسعه و در راستای سیاست انتقال بخشی از تصدی‌های دولتی با تصویب هیات وزیران در جلسه مورخ ۱۳۸۲/۰۵/۱۲ رسما تشکیل شد.

صندوق اعتباری حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان فعالیت خود را رسما از فروردین ماه ۱۳۸۳ در ساختمانی متعلق به موسسه فرهنگ و توسعه واقع در خیابان آرژانتین آغاز کرد. در نخستین سال فعالیت ۷۵۶ نفر از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه کشور به عضویت این صندوق درآمدند. صندوق موسسه‌ای غیردولتی وغیرانتفاعی دارای شخصیت مستقل است که زیر نظر هیات امناء اداره می‌شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار