«من لوسی را دوست دارم» (I Love Lucy) یکی از تأثیرگذارترین سریال‌های کمدی قرن بیستم بوده است. به همین علت دور از ذهن نیست که آرون سورکین برنده جایزه اسکار بهترین نویسندگی که «شبکه اجتماعی» و «دادگاه شیکاگو ٧» را در کارنامه دارد، به سراغ آن سریال برود. سریالی که لوسیل بال و دِسی آرناز دو ستاره دوست‌داشتنی را به صفحه تلویزیون آورد.

نام سورکین از ابتدا روی این پروژه خورده بود و کیت بلانشت هم قرار بود که نقش اول زن را بازی کند. اما پس از چند تغییر اساسی در لیست بازیگران، این فیلم بالاخره ساخته شد.

داستان «ریکاردو بودن» (Being The Ricardos) درباره بیوگرافی کاراکترهای سریال نیست، حتی بازسازی سریال هم نیست، بلکه قصه درباره پشت‌صحنه سریال در بازه یک‌هفته‌ای است. هنگام فیلم‌برداری اپیزود «فِرِد با اِثِل دعوا می‌کند» مشکلات غیرمنتظره‌ای برای لوسیل بال و دسی آرناز به وجود آمد؛ بازپرسی از لوسیل بال توسط کمیته اقدامات غیرآمریکایی که به دنبال پیداکردن «وابستگی به کمونیست‌ها» بود و یک مقاله رسواکننده یک نشریه زرد درباره آرناز.

سورکین در مصاحبه‌ای با اینترتینمنت ویکلی گفت: من می‌خواستم روایت متفاوتی از این زوج خلاق ارائه بدهم، تنها مطلبی بهتر از یک قضیه‌ای که مردم نمی‌دانند است که مردم فکر می‌کنند قضیه‌ای را می‌دانند ولی سخت در اشتباه‌اند.

پس از دیدن شاهکارهای آرون سورکین درباره مارک زاکربرگ و استیو جابز، نحوه به تصویر کشیده شدن لوسیل بال و دسی آرناز می‌تواند جالب باشد.

کیت بلانشت در ابتدا قرار بود که نقش لوسیل را بازی کند اما با جدایی او از پروژه، نیکول کیدمن جای او را گرفت. اگرچه عده‌ای می‌پنداشتند که بلانشت گزینه بهتری برای ایفای این نقش است اما سابقه کیدمن نشانگر توانایی او در ارائه این قبیل کاراکترها است. کیدمن روزهای پرکاری را پشت سر می‌گذارد؛ او در مینی سریال «نه غریبه کامل» (Nine Perfect Strangers) برای شبکه هولو، «فروپاشی» (The Undoing) برای شبکه اچ بی او و در «مراسم فارغ‌التحصیلی» برای نتفلیکس ایفای نقش کرده است. کیدمن سال آینده در فیلم پرستاره «مردم شمالی» که درباره وایکینگ‌ها است حضور دارد و در قسمت بعدی فیلم ابر قهرمانی «آکوامن: قلمرو گمشده» ایفای نقش خواهد کرد.

خاویر باردم در نقش دسی آرانز در این فیلم بازی می‌کند. باردم ابتدای امسال فیلم «تل‌ماسه» (Dune) را روی پرده‌های سینما داشت، او اخیراً در فیلم «پری دریایی کوچولو» کمپانی دیزنی ایفای نقش کرد و در حال حاضر مشغول بازی در «لایل، کروکودیل لایل» کمپانی سونی است. جی. کی. سیمونز و نینا آریاندا از دیگران بازیگران شاخص این فیلم هستند.

«ریکاردو بودن» روز دهم دسامبر اکران سینمایی شده و بیست و یکم همین ماه از سرویس آمازون پرایم پخش آنلاین خواهد شد.

منتقدان نظرهای مثبتی درباره فیلم داشته‌اند. نیکول کیدمن و آرون سورکین نیز از شانس‌های اصلی پیروزی اسکار خواهند بود.

آرون سورکین پروژه‌های متعددی را در پیش رو دارد. او در پیش‌تولید «چند مرد خوب» (A Few Good Men) برای شبکه ان‌بی‌سی به سر می‌برد و نام او در پروژه «سیاستمدار: پشت پرده نامزدی ریاست‌جمهوری جان ادواردز و رسوایی که سبب سقوط وی شد» به چشم می‌خورد. سورکین مینی سریال «قلعه‌ای در سانست» که لوکیشن داستان در کاخ مارمونت هتل معروف هالیوودی است را با همکاری جان کرزینسکی خواهد ساخت.

منبع: سوره سینما