رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۸ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 16 May

کارگردان مستند «روزهای ناتمام» معتقد است مسئله اصلی فیلم قهرمان‌هایی هستند که در جنگ حضور داشتند، اما دیده نشدند. به گزارش سینماخانه و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مهدی قربان پور در ابتدای این برنامه درباره چگونگی ساخت این مستند گفت: من خیلی به سفر علاقه […]

کارگردان مستند «روزهای ناتمام» معتقد است مسئله اصلی فیلم قهرمان‌هایی هستند که در جنگ حضور داشتند، اما دیده نشدند.

به گزارش سینماخانه و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مهدی قربان پور در ابتدای این برنامه درباره چگونگی ساخت این مستند گفت: من خیلی به سفر علاقه دارم و همیشه به این فکر کردم که چقدر خوب است که آدم بتواند در جاهای مختلف زندگی کند. این اتفاق در ۴۰ سالگی من رخ داد. زمانی که کیش را برای مقصد زندگی انتخاب کردم دی ماه بود و هنوز کرونا نبود. اما بهمن ماه کرونا آمد. فکر کردم شاید آنجا کرونا مسئله مهمی نباشد، اما به مرور کرونا وارد کیش شد. خوشبختانه آن منطقه مدیریت خوبی داشت و دو ماه آنجا قرنطینه شد و فرصتی برای کارهای مهمتر پیش آمد. اول خواستم یک مستند خودنگار بسازم ولی حس کردم همه این کار را در این زمان انجام می‌دهند.
وی ادامه داد: بنابراین برای ثبت تصویر به جاهای مختلفی می‌رفتم. بیمارستان هم یکی از جاهایی بود که به آنجا رفتم. در بیمارستان با فردی برخورد کردم که دیالوگی عجیبی داشت. او گفت:  زمان جنگ صدام ما را نکشت؛ کرونا چطور می‌خواهد ما را بکشد؟ این دیالوگ نقطه آغازی برای ساخت مستند «روزهای ناتمام» شد. خوشبختانه او همراه بود و توانستیم کار را جلو ببریم.
این مستندساز در ادامه بیان کرد: زندگی این آدم موضوعات جذابی داشت و من هم دوست داشتم مستند روایی بسازم. به این ترتیب با گذشته او پیش رفتیم و طرح قصه کردیم.
این کارگردان گفت: با کاراکتر صادقی مواجه بودیم و فکر کردیم نباید خیلی به رازهای دیگر زندگی او ورود کنیم. ما چند ساعت با او صحبت کردیم و او زندگی خودش را جلوی دوربین برای ما تعریف کرد. با همکاری تدوینگر توانستیم به طرح قصه جذاب برسیم و آن را در اشل مستند نیمه بلند به اتمام رساندیم. خود سوژه وقتی فیلم را دید گفت که خیلی به من نزدیک است.
قربان‌پور در ادامه گفت: مسئله اصلی فیلم قهرمان‌هایی است که در جنگ حضور داشتند و دیده نشدند. ابتدا فکر می‌کردم که فیلم ضد جنگی خواهیم داشت و قرار نبود تصویری از جنگ ببینیم و در نهایت هم تنها چند نماد از این موضوع می‌بینیم.
وی با بیان اینکه مخاطب در گوشه‌ای از جزیره کیش در حال شنیدن قصه یک آدم است، گفت: در این اثر می‌خواستیم از شرایط کرونا دور شویم و جریان زندگی این شخصیت را ببینیم. آدمی که این همه با مرگ دست و پنجه نرم کرده تا این حد در فکر زندگی است. آدمی که این همه آدم را خاک کرده، ولی  خودش نمی‌خواهد خاک شود و می‌خواهد جریان تازه ای را در زندگی تجربه کند.
پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» به دبیری محمد حمیدی مقدم از ۱۵ آذرماه شروع شده و تا ۲۵ آذرماه ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار