رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 23 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April
پاکبانان خدوم یازدهمین شب برنامه «نوروز در راه است» عنوان کردند:

از کمک به مردم سیل زده خوزستان تا ۷ بار پاکبانی داوطلبانه در کربلا

پاکبانان خدوم حاضر در یازدهمین شب برنامه نوروز در راه است از خدمات داوطلبانه و خداپسندانه خود نظیر خدمت به مردم سیل زده خوزستان و نظافت معابر در کربلای معلا در ایام اربعین سخن گفتند. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی برنامه نوروز در راه است، ویژه برنامه استقبال از بهار شبکه […]

پاکبانان خدوم حاضر در یازدهمین شب برنامه نوروز در راه است از خدمات داوطلبانه و خداپسندانه خود نظیر خدمت به مردم سیل زده خوزستان و نظافت معابر در کربلای معلا در ایام اربعین سخن گفتند.

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی برنامه نوروز در راه است، ویژه برنامه استقبال از بهار شبکه پنج سیما که روزهای پایانی خود را می گذارند، در شب یازدهم میزبان سه نفر از پاکبانان خدوم، پاکدست و مردمی تهران بزرگ بود که اقدامات شایسته و خداپسندانه ای انجام داده اند.
در این برنامه محمد نادری، بازیگر سریال خودخواسته، میزبان اسکندر آقامحمدی، علی خلیلی و حبیب الله سراوانی، سه پاکبان خدوم سازمان مدیریت پسماند تهران بود و محمد اصفهانی، خواننده محبوب کشورمان نیز به طور زنده به اجرای قطعات موسیقی پرداخت.
اسکندر آقامحمدی که سابقه ۳۰ ساله در پاکبانی دارد و برگزیده آراء مردمی برنامه شد گفت: من در محله ای که خدمت می کنم به «عمو اسکندر خنده رو» معروفم زیرا از ابتدای صبح که مشغول به کار می شوم سعی می کنم به اهالی محل و کسبه روحیه و حال خوب انتقال بدهم.
وی که خاطره جذابی از پیدا کردن مبلغ زیادی پول در اوایل جوانی در ذهن داشت افزود: آن زمان هرچند نیاز شدید مالی داشتم و به تازگی متاهل شده بودم، مالک پول را پیدا کردم و همه مبلغ را به او برگرداندم و با این کار به روزی حلال خود لطمه نزدم.
این پاکبان باصفای تهرانی که ۷ بار به صورت داوطلبانه برای نظافت معابر کربلا در ایام اربعین راهی سرزمین عشق شده است، گفت: همیشه آرزو داشتم به کربلا بروم، سال ۹۴ در یک مصاحبه رادیویی ازین آرزو سخن گفتم و چیزی نگذشت که دوستان رادیو با پیگیری هایی که انجام دادند وسیله اولین سفر مرا به کربلا فراهم کردند و پس از آن ۷ بار بصورت داوطلبانه برای خدمت به زوار امام حسین در ایام اربعین عازم کربلا شدم.
آقامحمدی آنچنان در میان اهالی محل جلب اعتماد کرده که برخی از خانواده های شهدای ساکن محل که توان فیزیکی برای انجام خرید روزانه را ندارند، با در اختیار گذاشتن کارت بانکی خود به او ازو برای انجام خرید منزل کمک می گیرند.
علی خلیلی، دیگر پاکبان باصفای حاضر در برنامه که پیش ازین بنا بوده و بدلیل کلاهبرداری شریکش وارد این شغل می شود نیز گفت: شغل پاکبانی بهتر از بنایی است زیرا انرژی بهتری در این شغل داریم.
وی که به طور داوطلبانه عازم خدمت به مردم سیل زده خوزستان در سال ۹۸ شده بوده، انگیزه خود از این اقدام را خدمت به هم نوع دانست و از مهمان نوازی مردم خون گرم خوزستان در آن ایام تقدیر کرد.
این پاکبان مهربان خاطراتی از یافتن اشیاء گرانبها نظیر گوشی تلفن همراه و کیف پول و بازگرداندن آن به صاحبانش تعریف کرد و تنها انگیزه این اقدامات را جلب رضایت خداوند و برگشتن انرژی و مهربانی دیگران به زندگی خود می داند.
حبیب الله سراوانی سومین پاکبان حاضر در برنامه که در بخش فوریتهای ۱۳۷ سازمان مدیریت پسماند مشغول به کار است هم از خاطرات خود در پیدا کردن اموال مردم و بازگرداندن به صاحبان آنها و کمک مالی به همکاران نیازمندش سخن گفت.
وی معتقد است کمک به همنوع سبب می شود افراد به زحمت نیفتند و از هر دست بدهی از همان دست باز پس می گیری.
در این برنامه شاد و مفرح، محمد نادری در کنار ابوالفضل آقاخانی با مزاح با برخی موضوعات فضای گرم و صمیمی برای بینندگان شبکه ۵ سیما ایجاد کردند.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار